برگزاری تجمع بزرگ عاشوراییان بندر آستارا

حجت‌الاسلام رضازاده از برگزاری تجمع بزرگ عاشوراییان در بندر آستارا خبر داد و گفت: تجمع مردم ولایتمدار و حسینی بندر آستارا به صورت زنده از شبکه استانی باران پخش می‌شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از بندر آستارا، حجت‌الاسلام«حسینعلی رضازاده» امروز(پنجشنبه، ۶ مرداد) در جمع خبرنگاران،اظهارکرد: فداکاری در راه اعتلای دین از اهداف قیام سید و سالار شهیدان امام حسین(ع) بود.

 

رئیس اداره تبلیغات اسلامی بندر آستارا با بیان‌اینکه امر به معروف و نهی از منکر و تلاش برای اصلاح جامعه از فساد مهم‌ترین درس قیام سید و سالار شهیدان امام حسین(ع) بود، افزود: پیام‌های قیام عاشورا توسط روحانیون به نوجوانان و جوانان امروزی تبیین شود چراکه پیام‌های ارزشمند آن ضامن بقای انقلاب اسلامی و تیری بر توطئه‌های دشمنان است.

 

وی تصریح‌کرد: رسانه‌ها نیز در تبیین قیام عاشورا نقش تاثیرگذاری دارند و باید در ایام ماه محرم نقش خود را به خوبی ایفاء کنند.

 

حجت‌الاسلام رضازاده با اشاره به اینکه مردم حسینی آستارا در برپایی عزای سید و سالار شهیدان حضرت اباعبدالله‌الحسین (ع) و یاران باوفایش سنگ تمام می‌گذارند،گفت: قطعاً امسال نسبت به سال‌های گذشته عزاداری‌های ماه محرم با فهم و عقلانیت و شعور بالا برگزار می‌شود.

 

رئیس اداره تبلیغات اسلامی بندر آستارا با بیان‌اینکه در طول ۲ سال گذشته به دلیل شیوع بیماری کرونا ویروس، در اجرای برنامه‌ها و آیین‌های ماه محرم وقفه ایجاد شد، تصریح‌کرد: باید امسال با رعایت پروتکل‌های بهداشتی، مجالس عزاداری و آیین‌های ماه محرم را باشکوه خاصی برگزار کنیم تا کم رنگ شدن حضور در مجالس به دلیل محدودیت‌های کرونایی جبران شود.

 

وی از برگزاری تجمع بزرگ عاشوراییان بندر آستارا خبر داد و افزود: تجمع مردم ولایتمدار و حسینی بندر آستارا به صورت زنده از شبکه استانی باران پخش می‌شود و زمان دقیق برگزاری این تجمع متعاقبا از طریق رسانه‌ها اعلام می‌شود.

 

حجت‌الاسلام رضازاده همایش شیرخوارگان حسینی را از دیگر برنامه‌های ماه محرم در شهرستان آستارا عنوان کرد و گفت: این همایش در شهر آستارا، لوندویل و چند روستای این شهرستان برگزار می‌شود.

 

رئیس اداره تبلیغات اسلامی بندر آستارا از برگزاری همایش«احلی من العسل» در این شهرستان خبر داد و اظهارکرد: نوجوانان عزادار حسینی نیز در روز هفتم محرم در ویژه برنامه «احلی من العسل» که به همت اداره آموزش و پرورش آستارا برگزار می‌‌شود اجتماع باشکوهی را تشکیل می‌دهند.

کد خبر 1200662

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha