مبلغان دینی مشکلات استان را برای مردم تبیین کنند/ جزو ۵ استان آخر کشور در استفاده از ظرفیت‌های اقتصادی و توسعه‌ای هستیم

زنگانه بر استفاده از ظرفیت روحانیت و مبلغان برای بیان مشکلات و تبیین آنها تاکید کرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از گرگان، «علی محمد زنگانه» امروز «پنجشنبه ۶ مرداد» در همایش مبلغین و طلایه داران امر تبلیغ اظهارکرد: مردم گلستان با تقدیم ۴ هزار شهید، با صبر و استقامت همواره در مسیر جمهوری اسلامی بوده و با عملکرد و رفتار خود پیروی خود را از امامین انقلاب نشان دادند.

 

استاندار گلستان گفت: گلستان در زمینه ظرفیت ها و استعدادهای خداوندی جزو ۱۰ استان برتر کشور است اما با وجود همه این ظرفیت های فوق العاده نتوانستیم برای حل مشکلات از آن بهره ببریم.

 

وی افزود: با وجود این ظرفیت ها و استعدادها گلستان در زمینه اغلب شاخص های اقتصادی و توسعه و پیشرفت جزو ۵ یا ۱۰ استان آخر کشور است.

 

استاندار گلستان بیان کرد: درآمد سرانه خانوار در استان گلستان نصف متوسط کشوری است و برخی از شهرستان ها نیز در وضعیت غیرقابل قبولی قرار دارند.

 

وی گفت: ۳۷ درصد جمعیت روستاهای استان جزو ۳ دهک پایین و کمتر برخوردار جامعه هستند و آمار ناراحت کننده دیگر این است که نزدیک به ۷۵ درصد روستاییان در گلستان جزو ۵ دهک اول هستند. ضمن اینکه ۴۱درصد جمعیت شهری نیز بین ۵ دهک اول درآمدی قرار دارند. این آمارها نشان می دهد در شاخص فقر وضعیت گلستان مطلوب نیست.

 

زنگانه ادامه داد: البته در شاخص های دیگر اقتصادی و توسعه ای نیز گلستان شرایط مطلوبی ندارد و نرخ بیکاری در برخی شهرستان ها بالای ۲۰ درصد است و این نشان می دهد نتوانستیم از این ظرفیت ها بهره لازم را ببریم.

 

وی گفت: وقتی شاخص‌های اقتصادی و رفاه در شرایط نامطلوبی قرار می گیرد به معنای بروز و ظهور مشکلات  دیگر است. رفاه و اقتصاد ارتباط مستقیمی با حوزه آسیب ها و مشکلات فرهنگی دارد.

 

استاندار گلستان عنوان کرد: بسیاری از زیرساخت های برق، آب، راه، کریدورهای ارتباطی و ... در گلستان، در حد وضعیت دو دهه قبل بسیاری از استان هاست. زمانی که سایر استان ها از منابع عمومی برخوردار می شدند اما گلستان از قطار توسعه عقب مانده بود.

 

وی گفت: حدود ۹۵ درصد آب شرب گلستان از منابع زیرزمینی تامین می شود در حالیکه متوسط کشور ۵۷ درصد است. این در حالی است که وصعیت آبهای سطحی استان منجر به سیل و سیلاب می شود و نتوانستیم از آنها بهره برداری کنیم و امروز در تامین اب شرب، کشاورزی، صنعت و محیط زیست مشکل داریم.

 

زنگانه از علما و مبلغین خواست مسائل و مشکلات استان گلستان را برای مردم تبیین کنند تا حساسیت نسبت به آنها بیشتر شود و در رفع انها همراهی بیشتری داشته باشند.

 

 

کد خبر 1200686

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha