رتبه بندی حق معلمان است/ ایجاد اشتغال در گرو مهارت آموزی

نوری گفت: اجرای قانون رتبه‌بندی به دلیل کارشناسی‌های لازم در طی مدت سه ماه امکان پذیر نبود، اما تمهیداتی به عمل آورده‌ایم که بتوان آن را در کمترین زمان اجرا کرد.

به گزارش خبرگزاری شبستان از همدان، «یوسف نوری» در شورای اداری شهرستان نهاوند در مورد لایحه رتبه‌بندی معلمان گفت: برخی به دنبال جریان‌سازی هستند و تمایلی به اجرای قانون رتبه‌بندی ندارند، لذا از طریق فضای مجازی به دنبال اغوا کردن هستند که نباید به اینگونه اخبار توجه کرد.

وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه رتبه‌بندی حق معلمان است اضافه کرد: از سوی کمیسیون تلفیق مجلس ۱۰ مورد ایراد به آئین نامه وارد شد که ۹ مورد در هیات دولت رفع شد و یک مورد که نیاز به کارشناسی داشت در جلسه یکشنبه آینده هیات دولت بررسی می‌شود.

نوری ادامه داد: اجرای قانون رتبه‌بندی به دلیل کارشناسی‌های لازم در طی مدت سه ماه امکان پذیر نبود، اما تمهیداتی به عمل آورده‌ایم که بتوان آن را در کمترین زمان اجرا کرد.

وی، برطرف شدن مشکل بیکاری را نیازمند کسب مهارت عنوان کرد و افزود: دانشگاه‌های ما نباید صرفا آموزش محور باشند بلکه باید مهارت آموزی را به جوانان آموزش دهند.

نوری تصریح کرد: یکی از مزیت‌های شهرستان نهاوند وجود دانشگاه در آن است بنابراین از این ظرفیت باید برایبرطرف شدن بیکاری استفاده کرد.  وی افزود: در شهرستانی که زمینه اشتغال فراهم است نباید کسی برای اشتغال به مسئولان مراجعه کند و البته مسئولان نیز باید بسترهای لازم را فراهم کرده و موانع کار را برطرف کنند.

به گزارش شبستان، رئیس جمهور و هیئت دولت در سی امین سفر استانی خود، امروز به استان همدان سفر کرده است. وی ضمن دیدار با مردم شهرهای کبودراهنگ و همدان، بازدید از برخی پروژه‌ها، دیدار با نخبگان، شورای اداری استان، بازدید سرزده و برگزاری نشست خبری را در برنامه سفر یک روزه خود به همدان دارد.

در هر شهرستان یکی از وزرا به نمایندگی از هیئت دولت حضور یافته است. نمایندگان دولت ضمن دیدار مستقیم با مردم و بازدید از طرح ها و بررسی مشکلات و مسائل، نتیجه کار را برای جمع بندی و تصمیم گیری در جلسه شورای اداری استان همدان با حضور رئیس جمهور مطرح می‌کنند.

 

کد خبر 1200689

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha