اهدای خون اعضای ستاد نماز جمعه یاسوج/ انتقال خون روح ایثار را در مردم زنده نگه می دارد

رئیس و اعضای ستاد نماز جمعه یاسوج به مناسبت سالروز اقامه نخستین نماز جمعه کشور اقدام به اهدای خون خود به نیازمندان کردند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از یاسوج، رئیس و اعضای ستاد نماز جمعه یاسوج به مناسبت گرامی داشت پنجم مرداد ماه، سالروز اقامه نخستین نماز جمعه کشور با حضور در سازمان انتقال خون استان کهگیلویه و بویراحمد ضمن دیدار با مدیرکل این سازمان، اقدام به اهدای خون خود به نیازمندان کردند.

حجت الاسلام «امیر مردانی» در ابتدای این دیدار با اشاره به آیه ۳۲ سوره «مائده»، گفت: خداوند در این آیه می فرماید« هرکس جان مومنی را نجات دهد، مثل این است که جان همه انسان ها را نجات داده است».

رئیس سستاد نماز جمعه یاسوج با اشاره به اینکه سازمان انتقال خون روح ایثار را در مردم زنده نگه می دارد، افزود: همه‌ ما در راستای فرهنگ سازی اهدای خون به نیازمندان وظیفه داریم.

وی یکی از راه های ایثار در شرایط کنونی را اهدای خون دانست و ادامه داد: با توجه به بحث تصادفات، بیماران سرطانی و بیماران تالاسمی ضرورت دارد تا فرهنگ اهدای خون مورد توجه همگان قرار گیرد.

حجت الاسلام مردانی ضمن تقدیر و تشکر از مدیرکل و همکاران در سازمان انتقال خون، گفت: دکتر سعیدی نژاد در مدت زمان مسئولیت در بیمارستان شهید جلیل و سازمان انتقال خون همکاری خوبی با ستاد نماز جمعه داشته و دارند.

رئیس ستاد نماز جمعه یاسوج با اشاره به میز خدمت سازمان انتقال خون در مصلی نماز جمعه یاسوج، گفت: آمادگی داریم به عنوان سخنران پیش از خطبه های نماز جمعه با مدیرکل سازمان همکاری لازم را داشته باشیم.

 

«سید ذاکر سعیدی نژاد» نیز در این نشست ضمن تقدیر و تشکر از اعضای ستاد نماز جمعه، گفت : ضرورت دارد با توجه به پیشرفت های امروزی در علم، سازمان انتقال خون ارتقا پیدا کند.

مدیرکل انتقال خون استان کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه استان ما استان کم برخوردار است، افزود: از زمانی که مکلف به اجرای فعالیت در این سازمان شدم، مصمم هستم که جایگاه این سازمان را در شان و منزلت مردم فهیم و نوع دوست استان ارتقا دهیم.

وی ادامه داد: کشور ما در زمینه ایثار از سال ۱۳۴۲ و در سال ۵۷ در کشور نهادینه شد و هم اکنون حس نوع دوستی بدون چشم داشت مالی در بین مردم استان ما برقرار است.

سعیدی نژاد خواستار استمرار اهدای خون توسط مردم استان شد و خاطرنشان کرد: سازمان انتقال خون علیرغم تلاش بی وقفه مدیران در دوران قبل، هنوز سند مستقلی ندارد.

مدیرکل انتقال خون استان کهگیلویه و بویراحمد اظهار کرد: سازمان انتقال خون یک سازمان مستقل و جهانی بوده و هنوز ما یک سند ممیزی مستقل در استان نداریم.

وی خاطرنشان کرد: ارزیابی مستقلی نداریم و حدود دو استان در کشور از ممیزی و جایگاه برخوردار نیستند.

سعیدی نژاد عنوان کرد: آزمایشات اسکرین یا ارزیابی به شیراز ارسال می شود و درصدد هستیم که این کار در استان انجام شود.

مدیرکل انتقال خون استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: در حوزه کهگیلویه و گچساران مرکزی تحت عنوان فرآورده‌های خونی نداریم و در تلاش هستیم که این مرکز در گچساران جهت پوشش این شهرستان و شهرستان کهگیلویه راه اندازی کنیم.

 

 

 

 

 

کد خبر 1200708

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha