موضوع فرهنگی بعد عبور از مشکلات اقتصادی بیشتر مورد توجه قرار می گیرد

حسینی با اشاره به اینکه سه اولویت، اقتصاد، فرهنگ و علم برای مقام معظم رهبری (ع) حائز اهمیت است، گفت: از مرحله اقتصادی و مشکلات کنونی عبور کنیم به مسئله فرهنگی بیشتر خواهیم پرداخت.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از شیراز، «سید محمد حسینی»، عصر امروز (پنج شنبه 5 مرداد) در جلسه شورای فرهنگ عمومی فارس گفت: این جلسه مایه خرسندی است که شاهد همگرایی بین دستگاه ها هستیم که از نیروهای مردمی هم استفاده می شود.

معاون پارلمانی رئیس جمهوری افزود: سردار شهید سلیمانی به کارهای فرهنگی خیلی بها می داد و اعتنای خاصی داشت و در دوره ای که در وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی بودم برنامه های فرهنگی در کشور و کشورهای دیگر بهار عربی در آن روی داده بود، کارهای فرهنگی شکل گرفت و شهید سلیمانی موسسه فرهنگی «ثارالله (ع)» پیرامون جانبازان، ایثارگران و غیره راه اندازی کرد.

وی با اشاره به اینکه کار خوب خودش پیش می رود و دیگران تاسی می جویند، افزود: همگرایی در بین دستگاه های دولتی و نهادها وجود دارد که باید در اجرای این نقشه مهندسی فرهنگی، فعالیت کنند.

حسینی با اشاره به اینکه سه اولویت، اقتصاد، فرهنگ و علم برای مقام معظم رهبری (ع) حائز اهمیت است، تاکید کرد: از مرحله اقتصادی و مشکلات کنونی عبور کنیم به مسئله فرهنگی بیشتر خواهیم پرداخت.

وی با اشاره به اینکه فارس از هر لحاظ کم نظیر است، اضافه کرد: از سرمایه ایمان مردم برای تولید عمل صالح برنامه بگیرید و اگر برنامه داشته باشیم نیرو کم نداریم و این ضعف ماست که از این نیروها استفاده نمی کنیم و اگر همه را بیاوریم جریان سازی فرهنگی می شود.

معاون پارلمانی رئیس جمهوری اظهار کرد: پیوست فرهنگی که مقام معظم رهبری (مدظله العالی) فرمودند باید بیشتر مورد توجه قرار گیرد و با زبان هنر و فرهنگ باید کمک کنیم تا نسل جدید را جذب کرده سپس به مسائل دینی، اسلامی و حجاب و عفاف بپردازیم.

وی با اشاره به اینکه دستگاه ها و شرکت های دولتی 2 درصد از بودجه خود را در بخش فرهنگی اجرایی کنند، اضافه کرد: وضع موجود را قبول نداریم ولی سعی در حل مشکلات وجود دارد.

حسینی گفت: باید کاری کنیم که امیدواری مردم بیشتر شود و وقتی دولت یک تصمیم می گیرد همه باید همراهی کنند و الان دشمنان سرمایه گذاری سنگینی دارند و از روش های پیچیده استفاده می کنند و هر روز یک نکته را علم می کنند و حتی نقاط مثبت کشور را 180 درصد وارونه جلوه می دهند.

کد خبر 1200710

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha