فعالیت ۲۰۰ هیأت مذهبی در ایام محرم/ مرجع صدور مجوز مواکب اداره تبلیغات اسلامی است

حجت‌الاسلام حسینی گفت: به منظور اجرای برنامه‌های ایام محرم ۲۰۰ هیئت مذهبی در سطح شهرستان شادگان فعالیت دارند.

«حجت‌الاسلام سید مهدی حسینی» در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در اهواز اظهار کرد: بیش از ۲۰۰ هیأت مذهبی برنامه های محرم را در مساجد، حسینیه ها و تکیه ها و غیره در سطح شهر و روستاها شهرستان شادگان فعالیت‌های خود را شروع می کنند.

 

رئیس اداره تبلیغات اسلامی شادگان افزود: عزاداری ماه محرم در سطح شهرستان شادگان با حضور مبلغین اعزامی از قم و چندین گروه تبلیغی دیگر شروع خواهد شد.

 

وی خاطر نشان کرد: فضاسازی اماکن مذهبی، مساجد و تکایا و تهیه و پخت غذا توسط هیأت نیز در ایام محرم الحرام در سطح شادگان انجام می‌شود.

 

حجت الاسلام حسینی اضافه کرد: یکی از نکاتی که امسال مدنظر است با تمام رعایت پروتکل‌های بهداشتی و دستورالعمل‌های بهداشتی که مانند سال‌های گذشته هیأت‌های مذهبی ما خوب عمل کردند و قابل تقدیر و تشکر است.

 

وی همچنین با اشاره به اینکه راه اندازی هرگونه موکب در سطح شهرستان شادگان مشروط به اخذ مجوز از اداره تبلیغات اسلامی این شهرستان است ابراز کرد: برپایی ایستگاه‌های پذیرایی صلواتی و مواکب در ایام محرم و صفر نیازمند مجوز اداره تبلیغات اسلامی است.

 

رئیس اداره تبلیغات اسلامی شادگان تصریح کرد: امسال مبنای برگزاری مراسم محرم و صفر رعایت شیوه نامه های بهداشتی و رنگبندی‌ها و مصوباتی است که وزارت بهداشت و درمان به دانشگاه های علوم پزشکی ابلاغ می کند.

 

وی در پایان حفظ مراسمات مذهبی ماه محرم با رعایت شیوه نامه های بهداشتی برای جریان مذهبی را بسیار مهم عنوان کرد و یاد آور شد: از طرفی حفظ سلامت مردم برای جریان مذهبی از اهمیت زیادی برخوردار است و در این موضوع امر رهبری هم بسیار مهم است.

 

کد خبر 1200715

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha