ضرورت توجه شوهران به همسران خود

زالی گفت: مغز خانم ها ۱۲ برابر بیشتر از آقایان چهره شناس است، لذا آقایان بدانند نگاه و توجه به چهره خانم ها یک نیاز است و موجب دلگرمی خانم ها می شود.

به گزارش خبرگزاری شبستان از مشهد، « علیرضا زالی » شامگاه پنج شنبه (6مرداد) در مراسم تقدیر از زوجین منتخب دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی که در هتل مدینه الرضا برگزار شد؛ بیان کرد: مغز انسادو درصد وزن بدن انسان را تشکیل می دهد اما به لحاط عملکردی بسیار متفاوت است و بیش از ۲۰ درصد خون بدن به بافت مغز می رسد.

 

رئیس دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی تهران مغز خانم ها را کوچکتر از آقایان دانست و گفت: اما میزان مغز با فراصت فرد ارتباط ندارد و در ۳۰ هزار ژنی که تا الان شناسایی شده ۹۹ درصد آن بین مرد و زن مشترک است.

 

زالی افزود: تا دو ماهگی تفاوت ژنی بین دختر و پسر وجود ندارد اما بعد از دوماهگی هورمون تسترون در پسران ترشح می شود و موجب می شود جسه آنها درشت تر و مغز آن بزرگتر می شود.

 

وی با بیان اینکه نوزادان دختر سریعتر به محیط واکنش نشان می دهند؛ اظهار داشت: مغز بانوان چهره خوان است؛ همچنین دایره واژگانی دختربچه ها بیشتر و سرعت کلام در خانم ها یک و نیم تا ۳ برابر بیشتر است.

 

رئیس دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی تهران گفت: مهمترین ویژگی در خانم ها وجود مراکز ارتباطی است، مفز خانمها به شدت ارتباطی است، آقایان توانایی انجام یک کار را دارند اما خانم ها به دلیل حجم بالای ارتباطی چند کار را می توانند با هم انجام دهند.

 

وی افزود: معز خانم ها ۱۲ برابر بیشتر از آقایان چهره شناس است، لذا اقایان بدانند نگاه و توجه به چهره خانم ها یک نیاز است و موجب دلگرمی خانم ها می شود.

انتهای پیام/

کد خبر 1200735

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha