خدمات رسانی ۴۰ گروه جهادی به آسیب دیدگان از سیل اخیر داراب

رهبر گفت: ۲۵۰ جهادگر در قالب ۴۰ گروه جهادی برای خدمات رسانی به آسیب دیدگان از سیل اخیر داراب تلاش کرده اند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از شیراز، «علی اکبر رهبر»، امروز (جمعه 7 مرداد) با اشاره به وقوع سیل در داراب و وارد شدن خسارت سنگین به زیرساخت ها به خبرنگاران گفت: ۲۵۰ جهادگر در قالب ۴۰ گروه جهادی برای خدمات رسانی به آسیب دیدگان از سیل اخیر داراب تلاش کرده اند.

مسئول بسیج سازندگی سپاه ناحیه مقاومت شهرستان داراب افزود: گروه های جهادی از قبل و در پی اعلام هشدارهای هواشناسی مبنی بر وقوع سیلاب در حالت آماده باش بودند.

وی اضافه کرد: در پی وقوع سیلاب و طغیان رودخانه ها باشیم و به ویژه در بخش «جنت شهر» و روستای «زین آباد» داراب خسارت های زیادی وارد شد و گروه های جهادی در کنار گروه های امدادی و نهادهای مرتبط از دقایق اول برای کمک رسانی وارد عمل شدند.

رهبر اعلام کرد: وقوع سیل به زیرساخت هایی همچون پل ها، خیابان ها و معابر خسارت وارد کرده و و به تجهیزات آب و برق و گاز منطقه آسیب  ۶۰ درصدی رسانده و 400 هکتار از مزارع و باغ های منطقه خسارت وارد کرده و یکصد راس از احشام دامدارن نیز تلف شده است و برخی منازل از 10 تا 50 درصد آسیب دیده اند.

وی با اشاره به اقدامات گروه های جهادی به آسیب دیدگان این مناطق گفت: گروه های جهادی در این ایام در اسکان موقت اهالی مناطق سیل زده در نقاط امن تعیین شده توسط ستاد مدیریت بحران شهرستان، کمک رسانی به دامداران منطقه، طبخ و توزیع ۵۰۰ پرس غذای گرم و آماده کردن مقدمات برای طبخ و توزیع یک هزار پرس غذای گرم برای ساکنان در اسکان های موقت، کمک رسانی برایانتقال مصدومان به مناطق ایمن و مراکز درمانی و ... میدان داری کرده اند.

کد خبر 1200771

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha