افزایش ۷۲ درصدی تعهدات آموزشی مرکز فنی و حرفه‌ای صومعه‌سرا

دانش‌پژوه از افزایش ۷۲ درصدی تعهدات آموزشی این مرکز نسبت به سال گذشته خبر داد و گفت: بالغ بر ۸۶۰ نفر در بخش موسسات کارآموزی و آموزشگاه‌های آزاد شهرستان ثبت نام کرده‌اند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از صومعه‌سرا، «اکبر دانش‌پژوه» عصر پنجشنبه(6مرداد) در نشست خبری با اصحاب رسانه این شهرستان اظهار کرد: مرکز آموزش فنی و حرفه ای میرزا کوچک صومعه سرا از مراکز 22 گانه اداره کل آموزش فنی و حرفه ای گیلان است که بر اساس رسالت و سیاست‌های خود فعالیت‌هایش را در دو بخش دولتی و غیردولتی با هدف ارتقای سطح علمی و عملی افراد برگزار می‌کند.

 

رییس مرکز آموزش فنی و حرفه ای میرزا کوچک صومعه سرا افزود: این مرکز تاکنون توانسته فعالیت‌های خود را با هدف افزایش توانمندی‌های علمی و عملی و تربیت نیروی انسانی ماهر برای متقاضیان جویای کار فراهم و ساماندهی کند.

 

وی گفت: این مرکز  در چند خوشه صنعت، خدمات و کشاورزی  آموزش های رایگان همراه با ارائه مدرک بین المللی را دربخش دولتی در ۹کارگاه جوشکاری، اتومکانیک، تراشکاری، برق، لوازم خانگی وبرودتی، تاسیسات، برق والکترونیک، کشاورزی، فناوری اطلاعات ومالی بازرگانی انجام می دهد. 

 

دانش‌پژوه با بیان اینکه از ابتدای سال جاری تا کنون بالغ بر 860 نفر در بخش موسسات کارآموزی و آموزشگاه‌های آزاد شهرستان ثبت نام کرده‌اند تصریح کرد: در این مدت مجموعا ۱۲۷هزار و۲۴۷نفر ساعت از  آموزش های  مهارتی و فنی و حرفه ای بهره مند شده اند. 

 

رییس مرکز آموزش فنی و حرفه ای میرزا کوچک صومعه سرا از افزایش 72 درصدی تعهدات آموزشی این مرکز نسبت به سال گذشته خبر داد و بیان کرد: طرح مهارت آموزی در محیط کار واقعی در این مرکز برگزار می‌شود که ۸۱نفر در این طرح (استاد وشاگردی) از ابتدای سال تاکنون بهره مند شده اند.

 

وی عنوان کرد:  تعهد سازمانی ما برای اجرای این طرح طی یکسال ۲۱هزار و۷۶۷نفر ساعت است که ما ظرف کمتر از نیمه سال به ۸۰درصد تعهد خود یعنی ۱۷هزار ۶۱۷نفر ساعت رسیده ایم. 

 

دانش‌پژوه اظهار کرد: آموزش‌های این سازمان برای دانش آموزان کارودانش، دانشجویان، فارغ التحصیلان و بنگاه‌های اقتصادی و متقاضیان مهارت آموزی، آموزش در محیط کار واقعی، زندانیان، نیروی‌های مسلح، زنان سرپرست خانوار، آسیب دیدگان اجتماعی، سربازان وظیفه و سایر حوزه‌ها است.

 

وی با بیان اینکه در آگاهی‌بخشی، به نیروی انسانی مشاغل را می‌شناسیم تا کارشان به موفقیت ختم شود خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه بیکاری یک اپیدمی جهانی شده است باید مهارت‌آموزی در فنی‌وحرفه‌ای جدی گرفته شود.

کد خبر 1200772

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha