برای برگزاری مراسم عزاداری سیدالشهدا (ع) نیرو سازی و کادر سازی کنیم

حجت الاسلام مهدوی راد گفت: در مراسم عزاداری سیدالشهدا (ع) به جوانان و نوجوانان باید میدان داد و در این مسیر نیرو سازی و کادر سازی کنیم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از جنوب کرمان، ظهر امروز ۷ مرداد ماه حجت الاسلام «مهدوی راد» در خطبه های نماز جمعه رودبار جنوب، ضمن توصیه به رعایت تقوای الهی و تسیلت فرا رسیدن ماه محرم، گفت: در همه مسائل و همه لحظات خدا را شاهد و ناظر بدانیم و تقوای الهی را باید تمام جوانب زندگی مدنظر قرار بدهیم.

 

امام جمعه موقت رودبار جنوب خاطرنشان کرد: یکی از اهداف حضرت سیدالشهدا (ع) از قیام عاشورا، امر به معروف و نهی از منکر بود.

 

وی با اشاره به این که امام حسین (ع) در نامه به محمد حنفیه به هدف خود برای قیام علیه ظلم را بیان می کند، ابراز کرد: امر به معروف و نهی از منکر و احیای دین رسول خدا (ص)، پیام عاشورا در طول تاریخ روشنگر و راهنما بوده است.

 

حجت الاسلام مهدوی راد بیان کرد: در ادامه راه نیز راه امام حسین (ع) روشن تر و قوی تر از گذشته موجب نجات مردم از گمراهی می شود.

 

خطیب موقت نماز جمعه رودبار جنوب عنوان کرد: اگر‌ در اختلافات و درگیری های طایفه ای بزرگان، صاحبان نفوذ و متدینین امر به معروف و نهی از نکنند آتش فتنه بیشتر  می شود و انسان های بی گناه زیادی در این آتش می سوزند.

 

وی تاکید کرد: یکی‌ از سفارشات مهم امیر المؤمنین (ع) در لحظات آخر عمر پر برکت خود به فرزندانش، امر به معروف و نهی از منکر بود و همه ما موظف هستیم امر به معروف و نهی از منکر کنیم و نسبت به مسائل اجتماعی جامعه خود بی تفاوت نباشیم.

 

حجت الاسلام مهدوی راد تصریح کرد: جهالت و خود برتر بینی، وسوسه های شیطانی و تعصب بی جا، از عوامل اختلاف بین مردم است.

 

امام جمعه موقت رودبار جنوب اظهار کرد: قرآن و اهل بیت (ع) مکمل یکدیگر هستند و اهل بیت (ع) مفسر قرآن بودند.

 

وی بیان کرد: در مراسمات عزاداری سیدالشهدا (ع) به جوانان و نوجوانان باید میدان بدهیم و در این مسیر نیرو سازی و کادر سازی  کنیم.

 

حجت الاسلام مهدوی راد یادآور شد: خدا را شاکریم علی رغم بارندگی ها و وقوع سیل خسارات جانی و مالی پیش نیامد.

 

خطیب موقت نماز جمعه رودبار جنوب ادامه داد: حضور میدانی فداکار استاندار در اوج بارندگی ها  در  جنوب کرمان مایه دلگرمی بود، این حرکت ایشان قابل تقدیر است.

 

وی در خاتمه خاطرنشان کرد: مبادلات روسیه و چین بر اساس ارز خودشان است دولت سیزدهم تمهیداتی را مدنظر دارد که مبادلات تجاری بین ایران و کشورهای دوست بر اساس پول ملی باشد.

کد خبر 1200784

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha