تبلیغات اسلامی در سومین حرم اهل بیت (ع) باید با نگاه ملی و جهانی انجام شود

آیت الله دژکام گفت: تبلیغات اسلامی در سومین حرم اهل بیت (ع) باید با نگاه ملی و جهانی انجام شود و این مهم با همفکری و هم افزایی دستگاه ‌های مختلف استان باید به انجام برسد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از شیراز، آیت الله «لطف الله دژکام»، امروز (جمعه 7 مرداد) در خطبه های نماز جمعه شیراز گفت: امشب در آستانه آغاز ماه محرم هستیم و ایام عزاداری امام حسین (ع) را پیش رو داریم و اوج معنویت و قرب به خدای متعال در عاشورا برای امام حسین (ع) پیش آمده است.

نماینده ولی فقیه در فارس و امام جمعه شیراز افزود: ماه محرم فرصتی برای دلدادگان اهل بیت (ع) است تا بر سر سفره گسترده رحمت بنشینند و از برکت مجالس امام حسین (ع) بهره بگیرند.

وی اضافه کرد: مجلس سیدالشهدا (ع)، مامن معنویت است و مرحوم آیت ‌الله «اصفهانی» به برکت زیارت عاشورا به مقامات عالی رسید و باید همه ما برای برگزاری مجالس امام حسین (ع) تمام سعی خود را به کار بگیریم و عشق خود را به امام حسین (ع) در این مجالس ابراز کنیم.

امام جمعه شیراز تاکید کرد: مجلس امام حسین (ع) فرصت مناسبی برای نشان دادن آمادگی ما برای ظهور امام‌ زمان (عج) است و باید برای برگزاری این مجالس تبلیغ گسترده در سومین حرم اهل بیت (ع) به انجام برسانیم.

وی ادامه داد: نمازگزاران نماز جمعه هر کدام باید مبلغی برای قیام امام حسین (ع) و قیام عاشورا باشند و باید برای برگزاری مراسم عزاداری امام حسین (ع) در خانه ها و مناطق مختلف شهر تلاش کنیم.

آیت الله دژکام، شکوه و عظمت عزای امام حسین (ع) را کور کننده چشم دشمنان دانست و عنوان کرد: سینه زنی جوانان برای امام حسین (ع) عظمت و افتخار بزرگی است و با این کار سربازان امام حسین (ع) می شوند.

وی افزود: هیئت‌ های عزاداری باید صرفا به مداح محدود نشوند و از منبری برای مطرح کردن پیام و نهضت عاشورا نیز برخوردار باشند و صبر و شجاعت امام حسین (ع) را نیاز امروز و هر روز جامعه است را مطرح کنند.

امام جمعه شیراز اضافه کرد: حرکت هیئات مذهبی به سمت حرم مطهر حضرت شاهچراغ (ع) اقدام بزرگی است و رنگ و بوی سومین حرم اهل بیت (ع) را عاشورایی می کند و محوریت این حرم مطهر برای هیئت های سینه زنان مووضع مهمی سات.

وی تصریح کرد: محوریت حرم مطهر حضرت شاهچراغ (ع) در مراسمات مذهبی و به خصوص عزاداری ماه محرم باید به طور ویژه مورد نظر قرار بگیرد.

نماینده ولی فقیه در فارس افزود: بانوان نیز باید در برگزاری مراسمات ماه محرم حضور میدانی و فعال داشته باشند زیرا واقعه عاشورا با حماسه سازی حضرت زینب (ع) همراه بوده است.

وی اضافه کرد: رسانه ها نباید به مجالس امام حسین (ع) کم لطفی کنند و باید در تیترهای اول خود موضوعات و مباحثی با محریت ماه محرم و امام حسین (ع) و واقعه عاشورا داشته باشند.

امام جمعه شیراز در خطبه‌ های دوم نماز جمعه شیراز نیز گفت: ۱۲ مرداد سالروز تاسیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی به عنوان یک نهاد ارزشمند است و این شورا در فارس همواره خدمات شایانی داشته است.

وی ادامه داد: سومین حرم اهل بیت (ع) باید در خصوص تبلیغات اسلامی مطلوب عمل کند و تبلیغات ما تنها به شیراز و فارس محدود نشود و دامنه وسیع تری داشته باشد.

امام جمعه شیراز اضافه کرد: تبلیغات اسلامی در سومین حرم اهل بیت (ع) باید با نگاه ملی و جهانی انجام شود و این مهم با همفکری و هم افزایی دستگاه ‌های مختلف استان باید به انجام برسد.

وی با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری (مدظله العالی) در خصوص وظایف امام جمعه گفت: نماز جمعه شیراز هر هفته به برکت وجود حضرت شاهچراغ (ع) با حضور نمازگزاران عدیده ای برگزار می شود و توسعه مکان برای حضور نمازگزاران را در اولویت داریم.

امام جمعه شیراز با اشاره به هفته امر به معروف و نهی از منکر نیز عنوان کرد: این هفته مقارن با آغاز محرم است زیرا قیام امام حسین (ع) نیز برای امر به معروف و نهی از منکر صورت گرفت و پیروان واقعی امام حسین (ع) نیز باید امر به معروف و نهی از منکر را در اولویت قرار دهند.

وی تاکید کرد: برای تحقق شعار سال باید علم را در ابعاد مختلف از دانش دین تا فناوری های نوین یاد بگیریم و توسعه دهیم و افرادی که توانایی ایجاد 10 شغل دارند باید امر به معروف و تشویق شوند که به جای گذاشتن سرمایه خود در بانک ها به اشتغال زایی روی آورند.

کد خبر 1200809

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha