کارکردهای قوی و موثر نمازجمعه در ساری تبیین شود

تبریزی به کارکردهای نمازجمعه ساری با محوریت حجت الاسلام والمسلمین «محمدباقر محمدی لائینی» امام جمعه ساری و نماینده ولی فقیه در مازندران اشاره کرد و گفت: ترویج و تبلیغ نمازجمعه برای حضور پرشور مردم مورد انتظار است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از ساری، «میثم تبریزی» امروز (۷مرداد) در دیدار اعضای ستاد نمازجمعه مرکز مازندران با حجت الاسلام والمسلمین«محمدباقر محمدی لائینی»امام جمعه ساری و نماینده ولی فقیه درمازندران ویژه گرامیداشت سالروز اقامه اولین نمازجمعه به فرمان امام خمینی (ره) و به امامت مرحوم آیت الله «سیدمحمود طالقانی» در 5 مرداد سال 1358با بیان اینکه روز ۵مرداد سالروز ولادت مولود انقلاب (نمازجمعه) است، اظهار کرد: بهترین و زیباترین اتفاقات بعد از پیروزی انقلاب از این نهاد رقم خورده است.
 
 

مسئول ستاد نمازجمعه مرکز استان مازندران به کارکردهای نمازجمعه اشاره و بیان کرد: نمازجمعه در بحث دوران دفاع مقدس، مبارزه بامنافقین و استکبار نقش آفرین بوده است؛ نمازجمعه محل اعزام رزمندگان به جبهه های دوران دفاع مقدس بود.

 

وی از مصلی نمازجمعه به عنوان قدمگاه رزمندگان و شهدا یادکرد و گفت: معتقدیم مصلی نمازجمعه ساری به همه جامعه متعلق است. و ترویج و تبلیغ نمازجمعه برای حضور پرشور مردم مورد انتظار است.

 

تبریزی با بیان اینکه تلاش‌های صورت گرفته از سوی اعضای ستاد نماز جمعه در جهت جلب رضایت خداوند و اعتلای فرهنگ نماز به صورت افتخاری انجام می شود، گفت: نمازجمعه به فرموده مقام معظم رهبری (مدظله الهالی) قلب فرهنگی شهر است.
 
 

وی، به ویژگی اخلاقی حجت الاسلام والمسلمین «محمدباقر محمدی لائینی» امام جمعه ساری و نماینده ولی فقیه در مازندران برای استفاده از ظرفیت نوجوانان و جوانان جهت اجرای فعالیت های ستاد نمازجمعه مرکز استان اشاره و اظهار کرد: نگاه جوانگرایی در ستاد نمازجمعه مرکز مازندران، ساری و جاری است.

 

مسئول ستاد نمازجمعه مرکز استان مازندران با بیان اینکه مصلی باید در همه حوزه‌های فرهنگی، اجتماعی، اقتصادی و... حضور اثرگذار داشته باشد، گفت: قرارگاه شهید مدافع حرم «محمود رادمهر» نیز در ستاد نمازجمعه ساری فعالیت دارد تا نوجوانان و جوانان دانش آموز با محوریت آموزش و پرورش آموزش ببینند.

 

وی به فعالیت قرارگاه شهید خلیلی با هدف توانمندسازی با محوریت تبلیغات اسلامی اشاره کرد و افزود: قرارگاه شهید سالخورده با محرویت ارشاد اسلامی و بسیج رسانه درصدد تولید محتوا است.

 

تبریزی با بیان اینکه قرارگاه شهید نوروزی نیز با محوریت نیروی انتظامی و سپاه به تامین امنیت می پردازند، گفت: قرارگاه شیهد بلباسی نیز امورجهادی را در چهارحوزه پیگیر است.

 

وی بابیان اینکه قرارگاه شهید کمالی با محوریت امورمساجد و اوقاف و امورخیریه به مساجد، بخش ها و روستاها می پردازد، افزود: قرارگاه شهید حاجی زاده نیز با محوریت فرمانداری ساری فعالیت می کند.

کد خبر 1200814

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha