نماز جمعه در تثبیت نظام اسلامی و در جهت روند رو به رشد انقلاب اسلامی نقش موثری دارد

فخار زاده گفت: نماز جمعه ما امروز یک نماز جمعه در تثبیت نظام اسلامی و در جهت روند رو به رشد انقلاب اسلامی است و از نگاه مقام معظم رهبری (مدظله العالی) نماز جمعه حتی از حج نیز استثنائی تر است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از شیراز، «احمد فخار زاده»، امروز (جمعه 7 مرداد) ضمن سخنرانی در پیش از خطبه های نماز جمعه شیراز گفت: احیای فریضه نماز جمعه از شاهکارهای امام خمینی (ره) است و امروز نماز جمعه به عنوان یک نماز انقلابی در تمامی شهرستان ها برگزار می شود.

رئیس ستاد نماز جمعه شیراز افزود: نماز جمعه 5 مرداد ۵۸ به امامت آیت الله «طالقانی» موجب شد زمینه احیای نماز جمعه در سراسر کشور رقم بخورد.

وی اضافه کرد: نماز جمعه ما امروز یک نماز جمعه در تثبیت نظام اسلامی و در جهت روند رو به رشد انقلاب اسلامی است و از نگاه مقام معظم رهبری (مدظله العالی) نماز جمعه حتی از حج نیز استثنائی تر است.

فخار زاده تاکید کرد: در نماز جمعه شاهد آمیختگی معنویت و سیاست هستیم و امام جمعه در همه را به تقوا دعوت می کند و در خطبه دوم نیز به بیان مسائل سیاسی می پردازد و همبستگی و اتحاد میان دین و سیاست در نماز جمعه موجب می شود تا به فرموده مقام معظم رهبری (مدظله العالی) به یکی از مولفه های های قدرت نرم تبدیل شود.

وی ادامه داد: برای برگزاری نماز جمعه باید برنامه های جذاب تر با طرح های جامع تر داشته باشیم تا شاهد حضور مردمی پررنگ تر باشیم و در حوزه کاری ستاد نماز جمعه یک روند رو به رشد در چهار سال گذشته در استان فارس داشته ایم که آیت الله «لطف الله دژکام» در آن نقش موثری داشته است.

فخار زاده اضافه کرد: تشکیلات نماز جمعه یک تشکیلات مردمی و حوزه کاری نماز جمعه یک حوزه مردمی است و امروز برنامه های نماز جمعه بدون هزینه دولتی و با همت مردم خیرین عزیز و نیکوکاران ساری و جاری است و و در خصوص جذب نیروهای مردمی 420 نیرو در این ساختاربندی جذب کرده و ۲۴ معاونت به صورت گسترده در مجموعه نماز جمعه داریم تا بتوانیم یک نماز جمعه سالم و یک نماز جمعه باشکوه را بتوانیم برگزار کنیم.

وی گفت: در حوزه مشاوره پاسخگویی به مسائل شرعی نیز دستگاه فرهنگی ایستگاه صلواتی ایستگاه جذب و پذیرش در ستاد نماز جمعه راه اندازی کرده ایم و مردم محوری در اولویت ما قرار دارد که مورد تاکید مقام معظم رهبری (مدظله العالی) است.

فخار زاده گفت: در حوزه مردم محوری اقدام به سامان دهی حضور میدانی امام جمعه در بین مردم کرده ایم و امروز نقش امام جمعه شیراز در سامان دهی ابعاد میدانی حضور مردمی یک تعریف جامع است و موجب ارتباط نزدیک ائمه جمعه با مردم شده است.

وی ادامه داد: حضور امام جمعه در محل حوادث طبیعی مانند سیل شیراز و رسیدگی به وضعیت مردم و اختصاص ۲۰۰ میلیون تومان کمک های مردمی در زلزله سی سخت قریببا محوریت امام جمعه انجام شده است.

فخار زاده اعلام کرد: برگزاری اردوهای جهادی در مناطق محروم شیراز و توزیع بسته های معیشتی و ... از اقدامات ستاد نماز جمعه شیراز بوده و در بعضی از مناطق محروم شیراز اعتباراتی برای انجام اقدامات عمرانی جذب کردیم.

وی ادامه داد: سامان دهی برنامه پنج ساله ستاد نماز جمعه را و تهیه برش برنامه یکساله ستاد برگزاری نماز جمعه شیراز از سال ۹۸ از سایر اقدامات است و ضمن تعامل با استانداری و فرمانداری ۱۱۰ سفیر نماز جمعه در سطح دستگاه های اجرایی داریم.

فخار زاده اعلام کرد: در ۲ سال گذشته و در بحران کرونا بودیم ۱۰ رزمایش را در نماز جمعه برگزار کردیم و حدود چهار میلیارد تومان کمک های مردمی را در ابعاد مختلف در 2 سال گذشته در بین طبقات محروم در ابعاد مختلف توزیع کردیم که به همت همین مجمع خیرین بود که در سطح ستاد نماز جمعه شیراز شکل گرفت و در عید غدیر امسال طرح ۵۰ هزار پرس غذای گرم را ساماندهی کردیم که ۳۵ هزار غذای گرم محقق شد و یک برنامه در مناطق محروم شیراز ۲۴ هزار پرس غذا را در اختیار کمیته امداد قرار دادیم.

کد خبر 1200820

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha