نیاز حوزه عفاف و حجاب به فرهنگ‌سازی/ بر عملکرد تولیدکنندگان پوشاک نظارت شود

حجت‌الاسلام فتحی با بیان اینکه حوزه عفاف و حجاب به فرهنگ‌سازی بلند مدت نیاز دارد گفت: وقتی ما نظارتی بر تولیدکنندگان پوشاک اعمال نمی‌کنیم نمی‌توانیم انتظار داشته باشیم که از آن طرف عفاف و حجاب هم به شکل کامل رعایت شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از رشت، حجت‌الاسلام «حسین فتحی» امروز(جمعه، ۷ مرداد) در خطبه‌های اول آئین عبادی و سیاسی نماز جمعه این هفته رودسر اظهار داشت: خودم و همه نمازگزاران را به رعایت تقوای الهی توصیه می‌کنم و امیدواریم خداوند متعال زمینه عمل کردن به فرامین الهی و رهنمودهای اهل بیت عصمت و طهارت علیهم السلام را برای ما فراهم سازد.

 

امام جمعه موقت شهرستان رودسر با بیان اینکه یکی از مصادیق تقوا شکرگزاری است عنوان کرد: در همین ابتدای خطبه‌ها جا دارد از آیت‌الله مشکینی یاد کنیم که سالروز رحلتشان است، و وقتی ما فرمایشات مقام معظم رهبری را درباره این شخصیت برجسته می‌شنویم، می‌بينيم در بین همه تعریف‌ها رفتار و اخلاق این شخصیت که بسیاری را جذب کرد بیشتر از همه مورد توجه قرار گرفت.  

 

فتحی تصریح کرد: اگر فردی همواره سبب خیر برای مردم و جامعه شود این از نشانه‌های انسانهای متقی است و در واقع افراد باتقوا امر به معروف و نهی از منکر را که آداب و احکامی دارد به بهترین شکل ممکن عملی می‌کنند زیرا عالم به آن موضوعات هستند.

 

وی اذعان کرد: در این ماه محرم همه ما که در حال نوکری در دستگاه ابا عبد الله الحسین (علیه‌السلام) هستیم، وظیفه داریم برای رسیدن به اهداف بلند عاشورا، عدالت خواهی، مبارزه با ظلم، حق گویی و امر به معروف و نهی از منکر تلاش کنیم و بدون شک وظیفه ما در این حوزه بسیار سنگین است.

 

امام جمعه موقت شهرستان رودسر ابراز داشت: کسی که در فکر هدایت دیگران است قطعا در نزد خداوند متعال عزیزتر است و سیره و روش آقا ابا عبدالله الحسین (علیه السلام) در حقیقت راه درست را به همه ما نشان می‌دهد.

 

فتحی در خطبه‌های دوم آئین عبادی و سیاسی نماز جمعه این هفته شهرستان رودسر ضمن دعوت مجدد همه به رعایت تقوای الهی اذعان کرد: حضرت امیرالمومنین علی (علیه السلام( فرمود خداوند متعال از علما، دانایان، مسئولان و کسانی که در رأس هستند عهد گرفته است که سکوت نکنند و در مقابل شکم سیری ظالمان و سختی و گرفتاری مظلومان منفعل نباشند.

 

وی با تاکید بر اینکه دفاع از مظلوم در هر کجای عالم که باشد واجب است افزود: دیدار مقام معظم رهبری با ائمه جمعه امسال نیز مانند هر سال نکات بسیار خوبی را در بر داشت و این رهنمودها باید سرلوحه همه ما باشد.

 

امام جمعه موقت شهرستان رودسر افزود: عمل کردن ائمه جمعه به رعایت تقوا یکی از رهنمودهای مهم مقام معظم رهبری بود و همه ما ملزم به رعایت تقوا و تمام موضوعاتی هستیم که به این امر مرتبط است.

 

فتحی ارتباط ائمه جمعه با صاحبان قدرت را فرازی دیگر از فرمایشات اخیر مقام معظم رهبری دانست و گفت: ائمه جمعه پدر معنوی همه هستند بنابراین اینکه از چه کسانی مشورت می‌گیرد و با چه کسانی تعامل و رفت و آمد دارد نکته‌ای بسیار حائز اهمیت است.

 

وی ضمن اشاره به برگزاری باشکوه جشن‌های ولایت و غدیر در کشورمان یادآور شد: تمام تلاش و هدف دشمن این است تا غدیر و ولایت را از ما بگیرد و در این راه از هیچ نقشه شوم و توطئه‌‌ای دریغ نمی‌کند.

 

امام جمعه موقت شهرستان رودسر با بیان اینکه مشکلات اقتصادی باید ریشه‌ای حل شوند عنوان کرد: دولت جراحی اقتصادی را شروع کرده است بنابراین باید هر از گاهی اطلاعات و خبری به ما ارائه دهند که حال این بیمار چگونه است و چطور قرار است وضعیت بهبود پیدا کند.

 

فتحی با تاکید بر اینکه در کشورمان اتخاذ و اجرای تصمیمات سخت قطعا به نظارت سخت هم نیازمند است تصریح کرد: انتظار مردم در شرایط کنونی این است که از افزایش سراسری و بدون ضابطه قیمت اجناس و دارو خارج از آن چند قلمی که اعلام شده جلوگیری به عمل آید اما متاسفانه این طور نیست و انتظار داریم با نظارت قویتر دستگاهای نظارتی و قوه قضائیه دست سواستفاده گران کوتاه شود.

 

وی در ادامه با اذعان به اینکه در صورت ارائه اطلاعات کامل و درست مردم کمتر به سمت رسانه‌های بیگانه می روند اظهار داشت: باید توجه داشت که میزان توجه و اعتماد مردم به رسانه ملی چگونه کاهش یا افزایش پیدا می‌کند و چه عواملی در این میان مؤثر هستند از طرفی تمام اخبار خوبی که در این کشور پوشش داده می‌شود زمینه سواستفاده دشمن را از بین می‌برد.

 

امام جمعه موقت شهرستان رودسر به مشکلات این شهرستان در حوزه تامین آب شرب و آب زراعی اشاره داشت و اضافه کرد: دعواهای سیاسی را باید کنار بگذاریم زیرا دود این دعواها به چشم مردم می‌رود در حالیکه مردم گناهی ندارند و نباید تاوان اختلافات بعضی از مسئولان را بدهند.

 

فتحی لایروبی رودخانه و اقداماتی نظیر این برای جلوگیری از سیلاب‌ و کاهش حجم خسارات توسط دستگاه‌های متولی را خواستار شد و ابراز داشت: خبرها حاکیست برخی از روستاها از کمبود آب زراعی رنج می‌برند و در این زمینه گله دارند و مسئولین باید مشکلاتشان را همانطور که دائما درباره اش گزارش می‌دهند حل کنند.

 

وی کار فرهنگی در حوزه عفاف و حجاب را کاری مستمر و بلند مدت دانست و عنوان کرد: قطعا نیروی انتظامی بسیار زحمت می‌کشند و باید جلوی هنجارشکنی‌ها گرفته شود از طرفی معتقدم برای مقابله با ناهنجاری‌ها نباید تعلل به خرج داد زیرا در صورت تعلل دامنه گسترش آن زیاد و مقابله با آن سخت‌تر می‌شود.

 

امام جمعه موقت شهرستان رودسر با بیان اینکه حوزه عفاف و حجاب به فرهنگ‌سازی بلند مدت نیاز دارد اضافه کرد: وقتی ما نظارتی بر تولیدکنندگان پوشاک اعمال نمی‌کنیم نمی‌توانیم انتظار داشته باشیم که از آن طرف عفاف و حجاب هم به شکل کامل رعایت شود.

 

فتحی با بیان اینکه در کنار این اقدامات نباید مشکلات اشتغال، کشاورزی و مشکلات معیشتی مردم فراموش شود افزود: مشکلات معیشتی مردم روز به روز در حال افزایش است و برخی خانواده‌ها واقعا در وضعیت سختی به سر می‌برند و این قضایا مسئولیت ما را بیش از پیش سنگین‌تر می‌کند.

 

وی شفاف سازی و عمل به وعده‌ها را از سوی مسئولان خواستار شد و خاطرنشان کرد: تمام حرف ما این است که اگر در اینجا از مسئله‌ای و مشکلی صحبت میکنیم مقصود ما متهم کردن یک شخص نیست بلکه انتظار داریم مسئولان بیایند و توضیح دهند که مشکل مورد نظر چه زمانی حل خواهد شد.

کد خبر 1200831

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha