تربیت نیروی انسانی ماهر از عوامل اصلی و  انکارناپذیر در توسعه هر کشوری است

رئیس شورای شهر زاهدان گفت: تربیت نیروی انسانی ماهر و متخصص و کارآمد از عوامل اصلی و انکارناپذیر در توسعه هر کشور محسوب می شود و اشتغال یکی از راه های کارآمد مبارزه با فقره و تقویت انسجام اجتماعی است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از زاهدان، «حسن سپاهی» در مراسم بزرگداشت ششم مردادماه سالروز تاسیس سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور بیان داشت: امروزه بیکاری به یکی از دغدغه های خانواده ها، مسئولین و جامعه ما تبدیل شده و این پدیده بیکاری  سبب بروز مشکلات اجتماعی شده است.


رئیس شورای شهر زاهدان ادامه داد: سازمان فنی و حرفه ای وظیفه  دارد با مهارت آموزی بخشی از  دغدغه های اجتماعی را  برطرف کند، در استان  شغل های کاذب زودبازده را داریم و جوانان ما به دنبال این مشاغل که گاهی خطرافزا هستند، می روند و این سبب شده جویندگان کار کمتر به سمت فراگیری مهارت  بروند.

 

سپاهی خاطرنشان نمود: آموزش های فنی و حرفه ای به معنای هر نوع آموزش برای اشتغال است که به وسیله آن دانش یا  مهارت فنی و شغلی حاصل می شود که این آموزش ها می بایست  بر حسب ویژگی های یک منطقه و متناسب با  بازار کار آن منطقه  اجرا و گسترش پیدا کند.

 

وی افزود: آموزش های فنی و حرفه ای، مجموعه آموزش های تئوری و عملی هستند که هدف آن ایجاد شرایط لازم به منظور  احزار شغل یا  ارتقای مهارت است که مجرب به گواهینامه می شود.
 

رئیس شورای شهر زاهدان یادآور شد: تربیت نیروی انسانی ماهر و متخصص و کارآمد  از عوامل اصلی و  انکارناپذیر در  توسعه هر کشور  محسوب می شود  و اشتغال یکی از  راه های کارآمد  مبارزه با  فقره و تقویت  انسجام اجتماعی است. 

 

سپاهی  گفت: اشتغال زمانی محقق می شود که  برنامه آموزشی مادام العمر داشته باشیم و این برنامه باید جزء  سیاست های اصلی کشور ما باشد، آموزشی که بتواند افرادی مسئولیت پذیر تربیت کند تا به راحتی بتوانند جذب بازار کار شوند.

 

وی با بیان اینکه آموزش های مهارتی یکی از  راهکارهای مهم توسعه  اشتغال و  توانمدسازی نیروی انسانی در کشور است، افزود: حرفه آموزی در واقع یکی از نیازهای ضروی جامعه امروز سیستان و بلوچستان است.

کد خبر 1200876

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha