آئین تعویض پرچم حرم حضرت معصومه (س)برگزار شد

آیین تعویض پرچم حرم مطهر حضرت معصومه سلام‌الله علیها با سخنرانی حجت‌الاسلام والمسلمین عبدی و مداحی عباس حیدرزاده برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری شبستان از قم، مراسم تعویض پرچم حرم حضرت معصومه سلام‌الله علیها به مناسبت آغاز ماه محرم عصر امروز  با حضور تولیت خادمان و عزاداران حسینی در صحن امام‌رضا علیه‌السلام برگزار شد.

 

بر اساس این گزارش این مراسم معنوی، با  قرائت قرآن توسط مهدی فروغی آغاز و سپس با سخنرانی حجت الاسلام و المسلمین عبدی، مدیر حرم حضرت معصومه سلام‌الله علیها و مداحی و مرثیه سرایی عباس حیدر زاده ادامه پیدا کرد.

 

حجت الاسلام و المسلمین عبدی در این مراسم گفت: مکتب امام‌حسین علیه السلام مکتب اخلاص، ایثار، شهادت و انسان‌ساز است و عبادت و عبودیت حقیقی در مکتب سید‌الشهدا معنا پیدا می کند.

 

مدیر حرم بانوی کرامت  افزود: اگر بخواهیم کلمه «عبد» حقیقی را معنا کنیم باید زانوی ادب در مکتب امام‌حسین علیه‌السلام بزنیم و اخلاص حقیقی را از این مکتب فرا بگیریم.

 

وی ادامه داد: امام‌صادق علیه‌السلام می‌فرماید هر کسی خداوند خیرخواه او باشد محبت امام‌حسین علیه‌السلام را در دل او می اندازد.

 

حجت الاسلام و المسلمین عبدی یادآور شد: هر کسی خیمه عزای سید‌الشهدا را برپا و در این خیمه مومنین را جمع نماید این اعمال در محضر الهی به عنوان عمل خیر محاسبه خواهد شد.

 

وی در پایان گفت: اشک بر عزای سالار شهیدان مرهم تمام دردهای دنیاست و محبت اهل‌بیت(ع) است که باعث می‌شود انسان توفیق عزاداری را کسب کند.

 

حسن ختام این مراسم نیز تعویض پرچم گنبد آستان مقدس حضرت‌معصومه سلام‌علیها بود.

 

همچنین همزمان با شب اول محرم پرچم گنبد مسجد مقدس جمکران نیز طی مراسمی و با حضور زائران و مجاوران این مکان مقدس تعویض شد.

کد خبر 1200903

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha