اجرای ژئوتکنیک پروژه تقاطع غیرهمسطح سه راهی نایسر سنندج در دستور کار قرار گرفت

فتحی گفت: به منظور جلوگیری از کاهش تصادف و افزایش ایمنی، اجرای ژئوتکنیک پروژه تقاطع غیرهمسطح سه راهی نایسر شهر سنندج در دستور کار قرار گرفت.

محمدصدیق فتحی معاون فنی و امور زیربنایی شهرداری سنندج در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در کردستان اظهار کرد: نایسر با وسعت 250 هکتار و جمعیت بالغ بر 70 هزار نفر در ضلع شرقی شهر سنندج و دسترسی ورودی و خروجی به بلوار اصلی ابن سینا و محور اصلی ورودی شهر واقع شده است.

 

 


وی افزود: نظر به کمبود امکانات و اغتشاش بصری در محدوده مذکور و اثرات نامطلوب بار ترافیکی بصورت مضاعف ناشی از سفرهای انجام شده به ناحیه منفصل شهری نایسر، لزوم تبیین هویت و کاربرد اصلی در محدوده‌های مورد نظر و تامین  نیاز حال حاضر و رفع گره‌های ترافیکی ورودی مذکور  و جلوگیری از کاهش تصادف، ارتقای خدمت‌رسانی به نواحی کم برخوردار و افزایش ایمنی به صوت یک تقاطع غیرهمسطح (میدان و زیرگذر) اجرای ژئوتکنیک پروژه تقاطع غیرهمسطح سه راهی نایسر در دستور کار قرار گرفت.

 


معاون فنی و امور زیربنایی شهرداری سنندج خاطرنشان کرد: عملیات حفاری ژئوتکنیک به منظور بررسی مشخصات فنی مهندسی خاک و مصالح پروژه برای احداث زیر گذر و میدان  ورودی نایسر در حال انجام است.

 

 


فتحی افزود: عملیات مطالعات ژئوتکنیک شامل 12 عدد گمانه هر کدام به عمق 30 متر و 5  عدد گمانه در در زمان انجام مطالعات تقاطع غیر همسطح ورودی نایسر، به اتمام رسید و در سال جاری با توجه به بروز رسانی انجام مطالعات ورودی نایسر 7 عدد گمانه دیگر برای انجام مطالعات ژئوتکنیک پیش بینی شده است.

 

 


وی اظهار کرد: قبل از اجرای هر کدام از گمانه ها به دلیل وجود تراکم تأسیسات زیرزمینی خصوصاً گاز، آب، فیبر نوری ابتدا در هر گمانه سونداژ به صورت دستی تا عمق 3 متر انجام و پس از بازدید تمام شرکتهای خدمات رسان،  نسبت به اجرای کیسینگ و حفاری اقدام می‌شود.

 

 


معاون فنی و امور زیربنایی شهرداری سنندج در پایان تصریح کرد: تاکنون گمانه اول در عمق 15 متری انجام شده است.

کد خبر 1200967

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha