جهاد تبیین در دستور کار هیات‌های مذهبی قرار گیرد/لزوم مسجد محوری هیات‌های مذهبی

شریفی گفت: جهاد تبیین به عنوان دستور کار کلی هیات‌های مذهبی و سندی اجرایی برای برنامه های مذهبی قرار گیرد.

«سیدابراهیم شریفی» در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در شهرستان ساری، اظهار کرد: رعایت مسائل دینی و انتقال فرهنگ عاشورا همراه با خلوص نیت به نسل جوان ضروری است.
 

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج ساری با بیان اینکه نسل امروز نوجوان و جوانان در اختیار هیئات هستند؛ افزود: باید برنامه‌های متنوعی برای نوجوانان و جوانانی که در هیئات حضور پیدا می‌کنند، برگزار کنیم و باید این نیازمندی‌ها را به درستی، تبیین و تعریف کنیم.


وی خاطرنشان کرد: محرم و صفر ضامن بقای اسلام ناب محمدی و حافظ ارزش‌های اسلامی در نظام مقدس جمهوری اسلامی است.

 

شریفی ادامه داد: باید ضروریات دین در هیئات مذهبی، ترویج شود و اینکه صرفا در هیئات تنها مراسم عزاداری برگزار شود و سخنی از مکتب اباعبدالله(ع) و ترویج اصول دین نباشد را نمی‌پسندیم.


فرمانده ناحیه مقاومت بسیج ساری افزود: انقلاب اسلامی مردم ایران ریشه در آموزه‌های قیام امام حسین (ع) و نهضت عاشورا دارد و این جمله کامل و حساب شده امام راحل که این محرم و صفر است که اسلام را زنده نگاه داشته ریشه در حقیقت پیوند انقلاب اسلامی با نهضت عاشورا دارد.


شریفی اعلام کرد: مسائل دینی را حتما در قالب مسابقات فرهنگی، هدایا و برنامه‌های متنوع، ترویج دهید و تا می‌توانید ترویج ضروریات دین را در هیئات مذهبی بگنجانید.

 

وی گفت: هیئات تا می‌توانند مسجد محور و محله محور باشند و امروز هیئتی خوب است که به محیط پیرامونی خود اشرافیت داشته باشد؛ هیئاتی که گروه جهادی دارند، بسته معیشتی توزیع می‌کنند و در محیط پیرامون خود اثرگذار هستند.

 

شریفی با اشاره به لزوم تلفیق موکب‌ها و هیئات مذهبی در مرکز استان، تصریح کرد: خود هیئات یک ظرفیت بسیار خوب برای حمایت و پشتیبانی مادی و معنوی موکب‌ها هستند و باید تا می‌توانند ۶ موکب شهرستان ساری در عراق را حمایت کنند.

 

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج ساری یادآور شد: اگر هیئاتی قصد ساخت و یا تعمیرات خانه محروم را دارند، اعلام کنند تا پشتیبانی لازم از این اقدام صورت گیرد.

کد خبر 1201005

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha