راه اندازی موکب از کنگاور تا منظریه عراق در خدمت زوار حسینی خواهد بود

حجت الاسلام صالحی،با اشاره به اینکه امسال باتوجه به بهتر شدن وضعیت امکان تردد زائرین عتبات عالیات از مرز خسروی فراهم شده است،گفت: مجموعه اوقاف و امور خیریه استان با راه اندازی موکب از شهرستان کنگاور تا منظریه عراق در خدمت زوار حسینی خواهد بود.

حجت الاسلام محمد صالحی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در کرمانشاه ،با اشاره به برپایی موکب اربعین در کرمانشاه ،گفت: با توجه به اینکه در ایام اربعین امسال، دمای هوا  گرم تر خواهد شد، پیش‌بینی می‌شود زائران به صورت شب رو مسیر پیاده‌روی را طی کنند، از این رو به مواکب ابلاغ کرده‌ایم تا تمهیدات لازم برای استراحت و اسکان زائر در روز و حرکت شبانه را بیندیشند.

 

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان کرمانشاه ،افزود: اولویت موکب‌های ایرانی در اربعین امسال مهیاکردن محل استراحت و اسکان زائران و تامین آب آشامیدنی خنک است و در بخش تغذیه، هدف‌گذاری شده تا با مشارکت موکب‌های عراقی این کار صورت گیرد.

 

وی خاطر نشان کرد:حضور موکب‌ها و خادمان ایرانی تنها با هدف مشارکت در فیض میزبانی از زائران حسینی است.

 

حجت الاسلام صالحی، تصریح کرد: خادمی زائرین اباعبدالله الحسین علیه السلام از افتخارات بزرگ مردم  کرمانشاه و بخصوص سرپل‌ذهاب بوده است و متاسفانه در چند سال اخیر بعلت شیوع بیماری کرونا محدودیت‌هایی در برنامه های محرم و صفر وجود داشت که ما را از میزبانی زوار عتبات عالیات محروم کرده بود.

 

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان کرمانشاه، اظهار کرد: برای خدمت رسانی به زوار اربعین حسینی  ۲۰ موکب در نظر گرفته شده که جانمایی آنها انجام شده و در طول مسیر از شهرستان کنگاور تا شهر منظریه در عراق به زائرین خدمت خواهند کرد.

کد خبر 1201008

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha