محرم، ماه یادآور تمام رشادت‌ها و دلاوری‌های یاران وفادار امام حسین (ع) است

حجت الاسلام دوستیان،گفت: محرم ماه یادآور تمام رشادت‌ها ، دلاوری‌های یاران فادار امام حسین بوده و ماه محرم ماه الگوگیری از شجاعت حضرت امام حسین (ع) در برابر مستکبران است.

حجت الاسلام حسن دوستیان در گفتگو با خبرنگارخبرگزاری شبستان در کرمانشاه ضمن تسلیت به مناسبت فرا رسیدن ماه محرم ،گفت: همه ساله با آغاز ماه محرم، ایام سوگواری سید و سالار شهیدان، امام حسین (ع) با شور و عشق حسینی بسیار زیادی برپا می‌شود، عشقی که در دل و وجود محبان اهل بیت حضور دارد.

 

رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان سرپل ذهاب، افزود: وقایع ماه محرم اتفاقات مهم ماه محرم اولین ماه سال قمری. شهادت امام حسین(ع) و یاران آن حضرت از مهم‌ترین اتفاقات این ماه است.

 

وی خاطر نشان کرد: امر خطیر تبلیغ در ماه محرم و صفر رقم خورده و تا قیامت ادامه دارد و نیز در این راستا روحانیون در ماه محرم در سخنرانی های خود به بررسی ابعاد مختلف هدف قیام عاشورا ، پاسخگویی به سوالات شرعی و اعتقادی مردم ، اقامه نمازجماعت و برگزاری کلاسهای قرآن و احکام در شهر و روستاها پرداخته و جوانان را با آرمان های امام حسین(ع) و مکتب اهل بیت عصمت و طهارت آشنا می کنند.

 

حجت الاسلام دوستیان ،تصریح کرد: در ايام ماه محرم ۶۰ مبلغ روحانی براي نشر فرهنگ اسلامي و ارتقاي بينش و آگاهي هاي ديني، فرهنگي و سياسي مردم به مناطق مختلف شهري و روستايي اين شهرستان اعزام مي شوند که  از٤٠ مبلغ ٢٠ مبلغه  و ۵۴ هیئت عزاداری در سطح شهر و روستاها در ساعت ۲۲ شب به مدت دو ساعت با رعایت پروتکل های بهداشتی به اقامه عزای حسین(ع) می پردازند.

 

رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان سرپل ذهاب،اظهار کرد :ساماندهي مساجد، تكايا، ايجاد اتحاد و يكپارچگي ميان آن ها، دنبال كردن خط مشي مشخص در نوحه سرايي ها و سينه زني ها، برنامه ريزي براي برگزاري عزاداري هيات هاي مذهبي درشب هاي ماه محرم بايد مورد توجه ويژه مسئولان باشد.

 

کد خبر 1201024

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha