امدارسانی جمعیت هلال احمر فارس مدت به ۶۸۷ خانوار حادثه دیده در سیل

خوبیار گفت: ۲۴ شهرستان فارس از ۴ مرداد تاکنون دچار سیل و آبگرفتگی شده اند و جمعیت هلال احمر فارس در این مدت به ۶۸۷ خانوار حادثه دیده امدادرسانی کرده است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از شیراز، «مهدی خوبیار»، امروز (شنبه 8 مرداد) با اشاره به وقوع سیل و آبگرفتگی در شهرستان های فارس در جمع خبرنگاران گفت: 24 شهرستان شامل زرین دشت، گراش، داراب، نی ریز، فراشبند، ممسنی، کازرون، خرمبید، سپیدان، بختگان، خرامه، کوهچنار، فیروزآباد، آباده، مرودشت، شیراز، فسا، ارسنجان، اقلید، استهبان، جهرم، قیر و کارزین، خنج و رستم از 4 مرداد تاکنون دچار سیل و آبگرفتگی شده اند.

معاون امداد و نجات جمعیت هلال احمر فارس افزود: جمعیت هلال احمر فارس در این مدت به ۶۸۷ خانوار حادثه دیده شامل سه هزار و 654 نفر امدادرسانی کرده است.

وی اضافه کرد: به 20 مصدوم نیز به صورت سرپایی خدمات رسانی شده است و 181 تیم عملیاتی در این ایام به 2 هزار و 584 نفر امدارسانی کرده اند.

خوبیار اعلام کرد: تعداد کل خودرو های عملیاتی۱۵۰ دستگاه و موتور پمپ و لجن کش ۵۸ دستگاه بوده و 139 منزل مورد تخلیه آبگرفتگی قرار گرفته اند و 748 نفر نیز اسکان داده شده اند.

وی با اشاره به توزیع غذای گرم میان حادثه دیدگان سیل استان گفت: یک هزار و 370 دست غذای گرم و سرد و 600 دست البسه برای کودکان نیز در اختیار این افراد قرار داده شده است.

خوبیار افزود: جمعیت هلال احمر فارس در این ایام به توزیع سه هزار عدد کنسرو، 600 کیلوگرم حبوبات، 400 عدد روغن، 2 هزار کیلو برنج، 101 کیلوگرم چای، 620 کلیوگرم قند و شکر، و 473 بسته غذایی 72 ساعته و 9 بسته غذایی ماهانه و ... اقدام کرده است.

وی گفت: پنج روستا نیز شامل زین آباد، رمبه، صالح آباد، ایزدی و جعفر آباد تخلیه شده اند.

کد خبر 1201033

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha