مردم نگران حضور در برنامه های ماه محرم نباشند

مدیر اداره تبلیغات اسلامی شیروان گفت: با توجه به بیماری کرونا مردم نگران حضور در برنامه های اجرایی ماه محرم نباشند زیرا که طبق برنامه ریزی ها و پیش بینی های صورت گرفته تمام برنامه ها با رعایت نکات بهداشتی و پروتکل های بهداشتی برگزار می شود.

«حجت الاسلام کاظم حریف» در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در شیروان اظهارکرد: قبل از آغاز ماه محرم جهت برگزاری هر چه بهتر مراسم همراه با رعایت پروتکل های بهداشتی جلساتی با تمام روسای هیئت های مذهبی، خادمان مساجد، روسای شهرستان صورت گرفت و موارد مربوطه به آنان ابلاغ شد و همه اعلام آمادگی و حضور داشتند.

 

مدیر اداره تبلیغات اسلامی شیروان عنوان کرد: کرونا مانع عدم برگزاری مراسم سید و سالار شهیدان امام حسین (ع) نشده و سال های گذشته هم این مراسم در فضای باز با حضور گسترده مردم، مداحی، سینه زنی و نوحه خوانی برگزار می شد و امسال هم توصیه شده مساجدی که فضای باز دارند در محوطه و مساجدی هم که از فضای باز برخوردار نیستند با رعایت فاصله اجتماعی و پروتکل های بهداشتی به بهترین نحو برگزار شود.

 

حجت الاسلام حریف خاطرنشان کرد: در مدت 10 شب اول ماه محرم، مراسم عزاداری در 220 مسجد شهری و روستایی پس از نماز مغرب و عشاء شروع می شود و تا ساعت 23 و 30 دقیقه باید به پایان برسد، سیاه پوش کردن شهر، نصب بنر با عناوین ماه محرم و صفر، فضاسازی محیطی توسط شهرداری و برپایی ایستگاه صلواتی در میادین اصلی شهر از جمله برنامه های برگزار شده برای دهه نخست است.

 

وی بیان کرد: مراسم محوری شب تاسوعا و عاشورای حسینی هم در محل مصلای نماز جمعه و مراسم شام غریبان پس از نماز مغرب و عشاء برگزار می شود که همراه با نوحه خوانی و سینه زنی خواهد بود.

 

 

کد خبر 1201049

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha