پرداخت تسهیلات کارفرمایی مددجویی بهزیستی انزلی تا سقف ۲ میلیارد تومان

غفاری فر با اعلام پرداخت تسهیلات کارفرمایی تا ۲میلیارد تومان گفت: کارفرمایان با انعقاد قرارداد و پرداخت حداقل یک ماه حقوق و دستمزد، بیمه و تعهد محضری مبنی بر بکارگیری مددجو می توانند از ۲۵۰ میلیون تا سقف ۲ میلیارد تومان وام بگیرند.

«فرحناز غفاری فر » امروز (شنبه، 8 مرداد) به خبرنگار خبرگزاری شبستان با بیان اینکه این تسهیلات به افراد تحت پوشش واجد شرایط اشتغال در حوزه‌های اجتماعی و توانبخشی و پیشگیری دارای کد فعال مددجویی در بانکهای اطلاعاتی سازمان بهزیستی، تعلق می گیرد، گفت: ارائه خدمات اشتغال به افراد تحت پوشش واجد شرایط اشتغال در حوزه‌های اجتماعی و توانبخشی و پیشگیری دارای کد فعال مددجویی در بانکهای اطلاعاتی سازمان بهزیستی معلولان قابل باز توان، زنان سرپرست خانوار، سرپرست یا قیم فرد دارای معلولیت غیر قابل بازتوان، فرزندان مستقل واجد شرایط اشتغال، آسیب دیدگان اجتماعی و افراد در معرض آسیب به تشخیص حوزه تخصصی مشروط به ثبت اطلاعات در سامانه ارمغان و یا بانکهای اطلاعاتی سازمان، بهبودیافتگان اعتیاد مشروط به ثبت اطلاعات در سامانه ارمغان یا بانک های اطلاعاتی سازمان را شامل می شود.

 

رئیس اداره بهزیستی شهرستان بندر انزلی تصریح کرد: در خانواده های دارای حداقل یک معلول قابل غیر قابل باز توان و خانوارهای دارای حداقل 2 عضو معلول قابل بازتوان اگر سرپرست خانوار حقوق بگیر یا مستمر بگیر باشد اعطای تسهیلات به یکی دیگر از اعضای درجه یک خانوار( پدر مادر خواهر برادر همسر و فرزند) به شرط دارا بودن شرایط اشتغال با اخذ قیم نامه فرد معلول انجام می شود.

 

وی تاکید کرد: افراد غیر سرپرست مرتبط با معلول غیرقابل بازتوان با ارائه قیم نامه یا حضانت با تاکید و نگهداری مستمر و تامین هزینه های آنها با ارائه معرفی‌نامه از مراجع قضایی به طور همزمان برای یک بار در صورت داشتن شرایط اشتغال می توانند برای اخذ تسهیلات تقاضای خود را ارائه دهند.

 

غفاری فر متذکر شد: در پرداخت تسهیلات کارفرمایی نیز حداکثر ۴۰ مددجو به شرط انعقاد قرارداد طبق ضوابط و مقررات مربوطه با پرداخت حداقل یک ماه حقوق و دستمزد و بیمه و تعهد محضری مبنی بر به کارگیری فرد مددجو در طول مدت بازپرداخت تسهیلات اشتغال می توانند تا سقف ۲۵۰ میلیون تومان وام بگیرند . افراد متقاضی بالاتر از مبلغ فوق تا سقف 2 میلیارد تومان نیز پس از طرح و تصویب درخواست انها در کمیته تخصصی اشتغال استان انجام خواهد شد.

 

رئیس اداره بهزیستی شهرستان بندر انزلی خاطر نشان کرد: آن دسته از کارفرمایانی که در سنوات گذشته برابر تعداد، سقف و مبلغ تسهیلات کارفرمایی از تسهیلات بانکی بهره مند شدند در صورت افزایش تعداد نیرو تا سقف آخرین مصوبه ابلاغیه بانک مرکزی مشروط به اشتغال فعال مددجویان قبلی ، خوش حسابی در اقساط بانکی و پرداخت حقوق و مزایا مطابق قانون کار و افراد به کارگیری شده می توانند مجدد برای دریافت تسهیلات اقدام کنند.  

 

وی افزود: در صورت لغو قرارداد مددجو از سوی کارفرما بنا به دلایل موجه و مبنای قرارداد منعقده، کارفرما مکلف به جایگزینی سریع مددجوی سازمان با هماهنگی بهزیستی شهرستان است و تمام تعهدات قبلی برای مددجوی جدید معرفی شده پابرجاست در غیر این‌صورت مددجویان بهزیستی مجاز به اقدام حقوقی علیه کارفرما و قطع حمایت از کارفرما بر اساس مصوبه کمیته اشتغال استان هستند.

 

غفاری فر تاکید کرد: دریافت چک سفته یا ضمانت نامه بانکی برابر ۱۲۵ درصد تسهیلات دریافتی به عنوان وثیقه متناسب با مبلغ وام برای کارفرما به منظور ارائه بهزیستی با پیوست تعهد نامه محضری برای حسن انجام تعهدات از سوی کارفرما الزامی است.

 

 وی خاطر نشان کرد: پرداخت تسهیلات به افراد بالای ۵۰ سال دارای توانایی در صورت تایید کمیته های توانمندسازی در معاونت های توانبخشی و اجتماعی با تایید کمیته اشتغال شهرستان انجام می شود و حداکثر سن متقاضیان دریافت تسهیلات نباید از ۶۰ سال بیشتر باشد.

کد خبر 1201066

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha