مفهوم مقاومت با نام سردار شهید قاسم سلیمانی پیوند دارد /شهید سلیمانی    نماد مقاومت و مقابله با تروریسم است

شهردار کرمان سردار شهید سلیمانی را نماد مقاومت و مقابله با تروریسم خواند و گفت: مفهوم مقاومت با نام سردار شهید قاسم سلیمانی پیوند دارد و این پیوند را می توان در قالب هنر و بویژه شعر در بیان ملت ها ساری و جاری کرد.

 

 

به گزارش خبرنگار فرهنگی خبرگزاری شبستان، نشست جشنواره جهانی شعر مقاومت کرمان پیش ازظهر امروز شنبه 8 مرداد با حضور سعید شعرباف شهردار کرمان و رییس جشنواره، مجتبی احمدی دبیر جشنواره، سید عبدالله حسینی عضو شورای تخصصی جشنواره و مرتضی حیدری آل کثیر دیگر عضو شورای تخصصی جشنواره در برج میلاد برگزار شد.

 

در این نشست، «سعید شعرباف»، شهردار کرمان و رییس جشنواره جهانی شعر مقاومت کرمان با اشاره به مفهوم مقاومت در ایران و جهان اسلام گفت: مفهوم مقاومت جزیی از فرهنگ همه کشورهای دنیاست، ویژه ایران و کشورهای اسلامی هم نیست. کمتر کشوری را می توان سراغ داشت که انقلابیون که علیه ظلم قیام کردند را نشناسند. این مفهوم برای همه ملت های دنیا زیباست و هر فطرت پاکی سر تعظیم را در برابر آن فرو می آورد.  عشق به مفهوم مقاومت و مقابله با ظلم در سرشت همه انسان هاست.

 

شهردار کرمان با اشاره به پیوند مفهوم مقاومت با نام سردار شهید قاسم سلیمانی گفت: به اذعان همه کسانی که جبهه مقاومت و جهان اسلام را تایید می کنند، حاج قاسم سردار بزرگ مقاومت نام اش در کنار مقاومت همه مردم عالم عجین شده است.

 

وی اظهار کرد: سال گذشته در شرایط کرونایی شهر کرمان مدفن حاج قاسم سلیمانی میزبان زائرانی از 53 کشور دنیا بود و این تنوع زائران مدفن حاج قاسم سلیمانی در مقایسه با اماکن مذهبی بسیار زیاد بود و این نشان می دهد مفهوم مقاومت مفهوم بسیار عمیقی است.

 

وی با اشاره به نامگذاری جشنواره جهانی مقاومت در کرمان و پیوند آن با شهید سلیمانی گفت: نماد مقاومت و مقابله با تروریسم در شهر کرمان قرار دارد که می تواند در قالب هنر و به ویژه شعر در بیان ملت ها ساری و جاری شود. جشنواره شعر مقاومت به لحاظ مفهومی می تواند متفاوت از سایر رویدادهای هنری باشد. اگر بتوانیم این فرآیند را در سال اول در شکل و فرم قالب دفاع اجرا کنیم، می تواند ترکیب پایداری را ایجاد کند و جشنواره مقاومت را در شهر کرمان ماندگار کند.

 

سعید شعرباف اظهار کرد: حاج قاسم سلیمانی یک شخصیت کم نظیری است، نمی توان جشناره ای که به نام او و مفهوم مقاومت آغاز می شود را به شکل معمولی برگزار کرد. این جشنواره بنا دارد کیفیت را در بالاترین سطح رعایت کند و خروجی قابل دفاعی داشت باشد.

 

وی از از همه شاعران دغدغه مند مفهوم مقاومت خواست که در این رویداد هنری شرکت کنند و یادآور شد: از تمامی شعرای کشورهای دیگر درخواست می کنیم که در این رویداد حضور پیدا کنند. جشنواره در چندین مرحله در چند شهر مختلف برگزار می شود و مراسم اختتامیه آن در شهر کرمان برگزار می شود.

کد خبر 1201077

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha