نقش بانک‌های خراسان جنوبی در تولید و اشتغال تسهیل‌کننده باشد

قناعت با بیان اینکه نقش بانک‌های استان باید در بخش تولید و اشتغال تسهیل‌کننده باشد، گفت: اعطای تسهیلات در حوزه انرژی‌های تجدیدپذیر خورشیدی و باد در این استان باید مورد توجه قرار گیرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان در بیرجند، «جواد قناعت» امروز (۸ مرداد) در جلسه کمیسیون هماهنگی بانک های استان اظهار کرد: خراسان جنوبی در بسیاری از سرانه‌های اقتصادی از جمله تولید ناخالص داخلی، درآمد خانوار شهری و روستایی از وضعیت مناسبی در سطح کشور برخوردار نیست.

 

استاندار خراسان جنوبی با تأکید بر اینکه کاهش این فاصله نیازمند کارهای جهشی، جهادی و انعطاف لازم است، افزود: برای افزایش سرانه اقتصادی استان باید ظهور و بروز مدیران دستگاه‌های اجرایی و بانک‌ها در سطوح ملی بیشتر شود تا با کار تیمی و رایزنی بخشی از مشکلات را رفع کنیم.

 

وی در ادامه گفت: نقش بانک‌های استان باید در بخش تولید و اشتغال تسهیل‌کننده باشد و مدیران شعب برای تسهیل فرایند تولید و اشتغال تلاش جهادی داشته باشند در غیر این صورت سرعت توسعه استان لاک پشتی خواهد بود.

 

قناعت با انتقاد از اینکه برخی سرمایه‌گذاران و متقاضیان تسهیلات بانکی ماه‌ها در صف انتظار هستند، متذکر شد: باید زیرمجموعه بانک‌ها همراهی‌های خوبی با مدیران بانک و آنها نیز با سیاست‌های استان برای توسعه داشته باشند.

 

استاندار خراسان جنوبی با بیان اینکه اعطای تسهیلات در حوزه انرژی‌های تجدیدپذیر خورشیدی و باد در این استان باید مورد توجه قرار گیرد و سرفصل جدید ایجاد شود، افزود: فرایند طولانی اعطای تسهیلات به متقاضیان سرمایه‌گذاری در استان باید تسهیل و تسریع شود.

 

وی به عدم وحدت رویه برخی بانک‌های استان در استمهال تسهیلات اشاره و تصریح کرد: با توجه به وجود قوانین و محدودیت‌های مختلف باید مدیران بانک‌ها در این زمینه وحدت رویه داشته و درخصوص استمهال تسهیلات برخوردهای چندگانه نشود.

 

لزوم همراهی بانک ها با شرکت های دانش بنیان در اخذ وثایق

قناعت همچنین با تأکید بر لزوم همراهی بانک ها با شرکت های دانش بنیان، بیان کرد: اخذ وثایق از شرکت‌های دانش‌بنیان باید از قالب قدیمی و سنتی بانکی خارج شود چون ارزش دانش فنی این شرکت‌ها از هزاران ملک و ساختمان بالاتر است.

 

استاندار خراسان جنوبی خطاب به مدیران بانک های استان گفت: انتظار است افق دید خود را بالا برده و از ظرفیت‌های نهفته در مرکز مانند منابع صندوق توسعه ملی برای استان استفاده کنید.

 

وی در ادامه با اشاره به اینکه طرح جوانی جمعیت و فرزندآوری از موضوعات راهبردی کشور است که نباید بی‌تفاوت از کنار آن عبور کرد، تأکید کرد: وظایف بانک‌ها در پرداخت تسهیلات فرزندآوری مشخص است اما برخی بانک‌ها تاکنون خوب عمل نکرده‌اند که انتظار داریم در این بخش روند عادی خود را اصلاح کنند.

 

قناعت با اشاره به ارزیابی مدیران دستگاه‌های اجرایی و بانک‌های استان، متذکر شد: میزان مشارکت در طرح‌های سرمایه‌گذاری، اجرای مصوبات سفر رئیس جمهور، اجرای مصوبات سفرهای شهرستانی استاندار، اجرای مصوبات کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید و حضور و ظهور مدیران در سطوح ملی از جمله شاخص‌های ارزیابی مدیران بانک‌ها است.

 

استاندار خراسان جنوبی در بخش دیگری از سخنانش از بانک های استان خواست اسامی افرادی که تسهیلات بالایی دریافت کردند اما سالهاست معوقات بانکی دارند را به‌صورت محرمانه در اختیار دستگاه‌های نظارتی و امنیتی استان قرار دهند.

 

وی با اشاره به کمبود نیرو در برخی بانک‌های استان، خاطر نشان کرد: موضوع اخذ مجوز و افزایش سهمیه استخدامی استان پیگیری شده و برای بانک‌ها نیز موضوع را پیگیری خواهیم کرد.

 

 

کد خبر 1201085

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha