ستاد احیای امربه معروف و نهی از منکر باید بستری برای اقدام مردم نسبت به این دو فریضه فراهم کند

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه کرمان تاکید کرد: ستاد احیای امر به معروف و نهی از منکر باید بستری فراهم کند که خود مردم امر به معروف و نهی از منکر کنند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از کرمان؛ حجت الاسلام والمسلمین حسن علیدادی سلیمانی، شنبه(۸مرداد) در نشست اعضای ستاد احیای امر به معروف و نهی از منکر استان گفت: هفته امر به معروف و نهی از منکر الهام گرفته از نهضت حضرت سیدالشهدا و جزو واجباتی است که در متن دین به آن توصیه شده، تکریم می کنیم.

 

 

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه کرمان تاکید کرد: ستاد احیای امر به معروف و نهی از منکر باید بستری فراهم کند که خود مردم امر به معروف و نهی از منکر کنند.

 

 

 

وی در ادامه با توصیه به اینکه گروه های باانگیزه برای امر به معروف و نهی از منکر باید مورد توجه باشند؛ افزود: این گروه ها را باید در مدیریت واحد دور هم جمع کرده و جلسه فعالی داشته باشیم تا به صورت جدی تحت ضوابط و شرایط ستاد احیای امربه معروف و نهی از منکر این وظیفه الهی را به بهترین وجه ممکن انجام دهند.

 

 

 

امام جمعه کرمان خاطرنشان کرد: هر کانونی که می خواهد امر به معروف و نهی از منکر کند باید خود پاک ترین، باانگیزه ترین و با دانش ترین حوزه را در خود داشته  باشد زیرا اگر به خودش ایراد وارد باشد نمی تواند کانون امر به معروف و نهی از منکر باشد.

 

 


 

وی در همین رابط حدیثی از امام علی السلام که آن حضرت لعن کرده اند کسانی را که امر به معروف و نهی از منکر می کنند اما خود خلاف آن عمل می کنند، یادآوری کرد و افزود: این نکته مهمی است که باید به زیرمجموعه ها گوشزد شود تا خود دچار منکر نشوند.

 

 


 

حجت الاسلام علیدادی سلیمانی افزود: این نیز مانند  تذکری است که مقام معظم رهبری اخیراً به ائمه جمعه داشتند که توصیه به تقوا در روز جمعه را خود در طول هفته عملی کنند و البته این مسئله در مورد هر نهاد ارزشی، جدی است.

 

 

 

وی در پایان اظهار کرد: در این هفته در خصوص "مطالبه گری" و "تبیین" از مبلغین کمک می گیریم.

کد خبر 1201098

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha