ابدالی پور از برگزاری ویژه برنامه هایمحرم در کانون های مساجد این استان خبرداد و گفت: محرم و صفر فرصت ترویج و نهادینه سازی فرهنگ دینی است.

به گزارش خبرگزاری شبستان از خرم آباد، « محمد ابدالی پور»  امروز در جمع خبرنگاران، اظهار داشت: محرم و صفر فرصتی مغتنم برای تقویت فرهنگ دینی در جامعه است.

 

وی افزود: کانون های فرهنگی وهنری مساجد استان با بهره گیری از ظرفیت محرم و صفر و جذب جوانان و نوجوانان به کانون های فرهنگی وهنری در جهت تقویت فرهنگ دینی و بصیرت افزایی در بین آنان تلاش خواند کرد.

 

مدیر ستاد کانون های فرهنگی وهنری مساجد لرستان اذعان داشت: کانون های فرهنگی وهنری روستایی مساجد استان لرستان، مجری برگزاری برنامه های ویژه دهه اول محرم در مساجد هستند.

 

وی همچنین از مشارکت کانون های فرهنگی و هنری شهر در برگزاری مراسم عزاداری حسینی در مساجد خبرداد و افزود: برگزاری زیارت عاشورا، به صورت روزانه، ارسال پیامک محرمی و برپایی مجالس عزاداری از جمله برنامه های کانون های مساجد در دهه نخست محرم است.

 

ابدالی پور بیان کرد: برگزاری تلاوت روزانه قرآن، جلسات تفسیر قرآن و برگزاری نشست های  بصیرت افزایی در کانون های فرهنگی و هنری با هدف تبیین قیام امام حسین (علیه السلام) از جمله دیگر برنامه های کانون های فرهنگی وهنری مساجد در محرم است.

 

وی ابراز کرد: تهیه و توزیع بروشورهای با هدف آشنایی نسل جوان با فرهنگ و اهداف والای قیام عاشورا از دیگر برنامه های  کانون های های فرهنگی وهنری در محرم است.

 

ابدالی پور همچنین از فضاسازی کانون ها متناسی با سوگواری های حسینی، خبرداد و بیان کرد:  به مناسبت هفته امر به معروف و نهی از منکر، طرح تذکر لسانی توسط اعضای کانون های فرهنگی وهنری مساجد برگزار می شود.

 

وی با اشاره به اینکه امر به معروف و نهی از منکر از اهداف قیام عاشورا بوده است، افزود: محرم و صفربهترین فرصت برای احیای فریضه امر به معروف و نهی از منکر در جامعه است.

 

مسئول ستاد کانون های فرهنگی وهنری مساجد لرستان اظهار کرد: نهادینه سازی فرهنگ غنی امر به معروف و نهی از منکر  موجب سلامت جامعه و سعادت خانواده ها خواهد شد.

 

کد خبر 1201102

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha