احیای مراسم «چهارپایه خوانی» در روز عاشورا در بقاع متبرکه فارس

حجت ‌الاسلام موسوی گفت: مراسم «بصیرت عاشورایی» به صورت ویژه تا دوازدهم ماه محرم در بقاع متبرکه استان برگزار خواهد شد و در کنار آن، مراسم «چهارپایه خوانی» در روز عاشورا در بقاع متبرکه احیا خواهد شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از شیراز، حجت ‌الاسلام «سید عباس موسوی»، امروز (شنبه 8 مرداد) با تسلیت فرا رسیدن ایام محرم در جمع خبرنگاران گفت: مراسم سوگواره «بصیرت عاشورایی» به مناسبت ایام محرم و صفر در 300 بقعه  متبرکه فارس برگزار می شود.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه فارس افزود: این سوگواره همانند هر سال برگزار می شود و ۱۵۰ بقعه متبرکه در استان سوگواره «بصیرت عاشورایی» را به صورت شاخص به اجرا درخواهند آورد.

وی اضافه کرد: ویژه‌ برنامه «شمیم حسینی» نیز در سوگواره «بصیرت عاشورایی» گنجانده شده که در بقاع متبرکه استان برگزار خواهد شد.

حجت الاسلام موسوی با اشاره به برنامه های ویژه محرم و صفر در فارس اعلام کرد: سوگواری حسینی، سخنرانی های مذهبی، اطعام از محل موقوفات و نذورات مردمی، مراسم «لبیک یا حسین (ع)»، «احلی من العسل» و ... برنامه های این ایام هستند.

وی گفت: مراسم «بصیرت عاشورایی» به صورت ویژه تا دوازدهم ماه محرم در بقاع متبرکه استان برگزار خواهد شد و در کنار آن، مراسم «چهارپایه خوانی» در روز عاشورا در بقاع متبرکه احیا خواهد شد.

کد خبر 1201123

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha