استاندار زنجان به نقش بانک ها در رونق تولید تاکید کرد

به گفته افشارچی، بانکها باید بیشتر از پیش در توسعه اقتصادی و رونق تولید در حمایت مسئولین و مردم باشند.

به گزارش خبرگزاری شبستان از زنجان،  استاندار زنجان در همایش خانواده اصناف، صنعتگران و معدنکاران استان با اشاره به تغییر شیفت پارادایمی در استان و کشور، اظها رداشت: حرکت کلان اقتصادی باید از اقتصاد نفتی به سمت اقتصاد صنعتی پیش برود.

 


محسن افشارچی با بیان اینکه برای مقابله به تحریم رفتن همراه با قطع وابستگی به نفت و دلار انجام پذیر است، ادامه داد: شاهد افزایش  25درصدی صادرات غیر نفتی در حوزه صنعت بودیم .

 


وی، با اشاره  به عدم حمایت کافی از صنعتگران ، تصریح کرد: شاهد 30درصدی افزایش ترانزیتی کالا در سطح کشور بودیم.

 


استاندار زنجان، با اشاره به اهمیت رونق تجارت خارجی، ادامه داد: تا به امروز مالیات تجملی داشتیم و دراستان زنجان، در سالجاری سعی می کنیم در آمد استان بالا تر برود.

 

 

افشارچی، با بیان اینکه ضروری است حقوق دولتی معادن  به استانها پرداخته شود، گفت: 520میلیارد تومان به دهیاری ها و شهرداری ها پرداخت شده است که این خود نشان دهنده دریافت مازاد مالیات بوده است.

 


استاندار زنجان، با اشاره به ارائه و اتکای  آمارها در حوزههای اقتصاید یو اجتماعی استان، ما رتبه دارای رتبه 13استانی هستیم.

 


به گفته وی استان زنجان در تورم دارای رتبه 24 کشوری است و در حوزه اشتغال ملی نیز با  نرخ بیکاری کمتر استان زنجان دارای کمترین نرخ بیکاری در سطح کشور است.

 


استاندار زنجان، با بیان اینکه  در نرخ مشارکت نیروی کار  6 درصد از نرخ کشوری بالاتر هستیم،  ادامه داد: در صدد پایین آوردن تورم در استان هستیم.

 


افشارچی، با اشاره به جذب سرمایه گذار در استان، تاکید کرد: ضروری است در حوزه های مختلف نیز اقدامات جذب نیرو و بیمه و ... نیز مسئولین کمک حال سرمایه گذران باشند.

 


وی با بیان اینکه حرکت امسال ما متناسب با انرژی کاری در حوزه بهره وری فرآینده های دولتی بوده است و دراین خصوص تلاش روز افزون خواهیم داشت، افزود: بانکها باید بیشتر از پیش در توسعه اقتصادی و رونق تولید در حمایت مسئولین و مردم باشند.

 


در پایان این همایش از نشان ملی جغرافیایی صنعت سرب وروی استان زنجان نیز رو نمایی شد.

کد خبر 1201167

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha