بندگی در هنگام بلا، قفل‌های زندگی را می‌گشاید/ مدافعان حرم تهدید داعش را فرصت بندگی کردند

یک خطیب دینی گفت: سردار سلیمانی و مدافعان حرم در مدت کمتر از ۶ سال قائله داعش را جمع کردند و این تهدید بزرگ با اهداف متعدد به یک فرصت تبدیل و به جای اسرائیل، ایران به قدرت منطقه تبدیل شد.

به گزارش خبرنگار گروه قرآن و معارف خبرگزاری شبستان، حجت الاسلام والمسلمین «مسعود عالی» شنبه شب (۸ مرداد) مصادف با دومین شب ماه محرم در مجتمع امام رضا (ع) و در مراسم سوگواری سالار شهیدان گفت:  در بلاها، تهدیدها و مشکلات زندگی اگر کسی عکس العمل مناسب نشان دهد و خط قرمزهای خدا را زیر پا نگذارد، خداوند پاداش فراوانی به وی می دهد.

 

وی با بیان اینکه اگر در زمان بلا بندگی کردی تمام عالم که لشکر خدا است، خدا لشکرش را به امداد شما می فرستد، خاطرنشان کرد: داستان یوسف و زلیخا در قرآن کریم درس بزرگی به همه ما می دهد. حضرت یوسف وقتی می بیند تمام درها قفل شده است و در مخمصه افتاده، فرار می کند و به خدا پناه می برد، بنابراین یکی یکی باز می شود چرا که خداوند می فرماید در بلا بندگی کردی، قفل ها و گره ها را گشودم. این درس بزرگ تاریخ قرآنی است که اگر انسان در بلا بندگی کند، خدا قفل های زندگی اش را می گشاید.

 

حجت الاسلام والمسلمین عالی با گرامیداشت یاد و خاطره حاج قاسم سلیمانی گفت: داعش از بزرگترین تهدیدهای زمان در منطقه بود که یک پروژه کاملا مطالعه شده برای تهدید کل منطقه به ویژه ایران بود.

 

وی افزود: 65 تا 70 درصد منابع انرژی جهان در غرب آسیا است که با حضور داعش و ایجاد ناامنی در منطقه این منابع انرژی در اختیار قدرت های بزرگ دنیا قرار می گرفت به ویژه در بحران انرژی این مسئله یک برگ برنده بود. 

 

این خطیب دینی تصریح کرد: فروش اسلحه، تجزیه کشورهای اسلامی در منطقه غرب آسیا یا تضعیف زیرساخت های این کشورها به طوری که به قدرت تبدیل نشوند مانند سوریه، عراق و یمن و تجزیه ایران به عنوان محور مقاومت و یا از بین بردن زیرساخت های موجود در کشور از دیگر اهداف حضور داعش در منطقه بود.

 

وی ادامه داد: دشمنان هدف دیگری نیز از ایجاد داعش دنبال می کردند و آن این بود که اسلام را به عنوان دین وحشی جلوه دهند و با ظاهر اسلامی و دینی جنایت های چندش آوری انجام می ادند و با فیلمبرداری های بسیار وسیعی به سبک هالیوود از جنایت هایشان باعث ایجاد رعب و وحشت در دنیا می شدند.

 

حجت الاسلام والمسلمین عالی خاطرنشان کرد: از دیگر اهداف حضور داعش در منطقه ایجاد حاشیه امن برای اسراییل غاصب بود چرا که وقتی مسلمانان با هم درگیر باشند، اسراییل در حاشیه امن قرار می گیرد و موضوع از نیل تا فرات محقق می شود.

 

وی با اشاره به نقش سردار شهید قاسم سلیمانی و مدافعان حرم و شهدای مدافع حرم در مقابله با داعش گفت: سردار سلیمانی و همه مدافعان حرم در مدت کمتر از شش سال قائله داعش را جمع کردند و این تهدید بزرگ با اهداف متعدد به یک فرصت تبدیل شد و به جای اسراییل، ایران به قدرت منطقه تبدیل شد و این تبدیل تهدید به فرصت بندگی انجام شد.

 

حجت الاسلام والمسلمین عالی با بیان اینکه سردار شهید سلیمانی جزو نابغه های نظامی در سطح جهان بود، گفت: حضور حاج قاسم سلیمانی در کنار نخبگی و نابغه نظامی بودن بندگی و اخلاص اش بود. حاج قاسم به تمام جزییات توجه داشت، بنده بود و در زمان بلا بندگی کرد تا توانست این تهدید را به فرصت تبدیل کند.

 

واعظ دینی با اشاره به نهضت عاشورا و قیام امام حسین (ع) گفت: در زمان امام حسین (ع) نیز تهدید بزرگ ایجاد شده بود به طوری که امام حسین (ع) می فرمایند وقتی کسی مثل یزید آمده و حاکم شده که علنا کفر می گوید و فسق و فجور می کند، فاتحه اسلام خوانده شده است.

 

وی افزود: سیدالشهدا، یاران و خاندان اش آمدند و در عین حال که مسایل نظامی را رعایت کردند، امام حسین (ع) و کوچک ترین اصحاب و یاران اش کمتر کاری که خلاف بندگی باشد، انجام ندادند.

 

حجت الاسلام والمسلمین عالی تاکید کرد: اوج بندگی امام حسین (ع) در گودال قتلگاه بود چرا که هرچه داشت در راه خدا ایثار کرده بود و در آنجا به خداوند گفت ای فریادرس بیچارگان راضی ام به رضای خدا و یک ذره هم از خدا طلبکار نیست؛ این می شود عبد خدا، عبدی که در بلا بندگی می کند.

 

واعظ دینی ادامه داد: در زیارت روز میلاد امام حسین (ع) آمده است که خداوند در عوض ایثار و بندگی خالص امام حسین (ع) سه چیز به ایشان عطا کرده است. امامان شیعه از نسل امام حسین (ع) هستند و پس از ظهور حضرت مهدی (عج) اولین کسی که از ائمه رجعت می کند، امام حسین (ع) است. اجابت خدا زیر گنبد امام حسین (ع) و خداوند شفا را در تربت امام حسین (ع) قرار داده است.

 

گفتنی است، مراسم عزاداری دهه اول محرم به همت‌ هیأت آئین حسینی  از جمعه ۷ مردادماه به مدت ۱۱ شب از ساعت ۲۲ و با سخنرانی حجت‌الاسلام مسعود عالی و مرثیه‌خوانی میثم مطیعی در مجتمع امام رضا (علیه‌السلام) واقع در  منطقه ۲۲، بلوار کوهک، خیابان دانشگاه برگزار می شود.

کد خبر 1201187

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha