باغ ‌وحش وکیل آباد مشهد به تعهدات زیست ‌محیطی خود عمل نکرده است

ولی زاده با اشاره به اینکه باغ ‌وحش وکیل آباد مشهد این چرخه را معیوب و ناقص انجام داده است، گفت: باغ ‌وحش وکیل ‌آباد مشهد به تعهدات و وظایف زیست ‌محیطی خود به طور کامل عمل نکرده است.

به گزارش خبرگزاری شبستان از مشهد، «محسن ولی زاده» در جمع خبرنگاران با بیان اینکه هر باغ‌ وحشی باید مقررات زیست ‌محیطی را رعایت کند، گفت: هر باغ‌وحشی باید پروتکل و استانداردسازی‌هایی که لازم است را رعایت کند، مثلاً اگر گونه‌ای متولد می‌شود، بایستی سریعاً به محیط‌زیست اعلام شود و اگر این توله متولد شده از لحاظ سلامت مشکلی دارد، باید با گزارش دامپزشک به محیط‌ زیست اعلام شود.

 

این کارشناس محیط زیست افزود: اگر گونه‌ای از بین رفته است، دامپزشک باید علت مرگ را به به محیط زیست اعلام کند که ان را بررسی کند؛ حتی برای معدوم‌سازی نیز باید به محیط زیست گزارش دهند و معدوم‌سازی گونه‌های تلف شده باید با نظر محیط‌زیست صورت گیرد.

 

وی با اشاره به اینکه باغ ‌وحش وکیل آباد مشهد این چرخه را معیوب و ناقص انجام داده است، عنوان کرد: باغ ‌وحش وکیل‌آباد مشهد به تعهدات و وظایف زیست ‌محیطی خود به طور کامل عمل نکرده است.

 

ولی زاده با بیان اینکه بخش عمده این کار به نداشتن وحدت فرماندهی و مدیریتی برمی‌گردد، اظهار کرد: در باغ ‌وحش وکیل‌آباد مشهد تعدد مدیریتی زیاد است.

 

این کارشناس محیط زیست با اشاره به اینکه محیط‌ زیست مشهد این اشکالات را در مجموعه باغ ‌وحش وکیل‌آباد مشهد می‌بیند ولی سکوت کرده، گفت: سرنوشت باغ‌وحش وکیل‌ آباد مشهد دو حالت دارد یا باغ‌ وحش استانداردهای را به طور کامل باید رعایت کند یا به فعالیت خود پایان دهد.

 

وی عنوان کرد: باغ‌ وحش نیازمند مدیرداخلی ذی‌صلاح و آشنا به رفتار حیوانات است، در آنجا نیازمند دامپزشک کاملاً مجرب و بی‌طرف هستیم که رسالت اصلی خود را انجام دهد و موضوعات را بر این اساس به متولیان محیط زیست گزارش دهند.

 

ولی زاده بیان کرد: اگر قرار بود باغ‌ وحش مشهد به صورت موقت به کار خود ادامه دهد، قطعاً باید همکاری‌های لازم بین محیط زیست و دامپزشکی برای رفع بهانه‌جویی در زمینه مجوزها، بیشتر شود.

کد خبر 1201189

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha