برنامه های متنوعی ویژه محرم و صفر در کانون های مساجد استان برگزار می شود

حجت الاسلام افکار با بیان اینکه محرم در فرهنگ اسلامی يك تاريخ زنده است اما نه تاريخ روزمره و عادی زندگی بلكه يك تحول عميق و انقلاب تاريخ ساز است، گفت: برنامه های متنوعی ویژه محرم و صفر در کانون های مساجد استان برگزار می شود.

حجت الاسلام  «حسن افکار» در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در مشهد ضمن تسلیت فرا رسیدن ایام سوگواری شهادت امام حسین(ع) گفت: محرم ماهی كه در آن حماسه ای بزرگ به وسعت تاريخ ثبت شد، در اين ماه غم و اندوهي بي پايان در فراق مظلوم ترين مخلوق پروردگار عالم را فرا گرفت تا به ياد بشر بياورد كه سده ها پيش انساني از نسل پاكان در راه رسيدن به سعادت حقيقي به پيكار با دشمنان متعصب شتافت و آموزگار درس ايثار، شجاعت و ازخودگذشتگي در اين عالم خاكي شد.

 

مدیر ستاد هماهنگی کانون های مساجد خراسان رضوی افزود:محرم در فرهنگ اسلامی يك تاريخ زنده است، اما نه تاريخ روزمره و عادی زندگی بلكه يك تحول عميق و انقلاب تاريخ ساز است و سرفصل شروع حماسه هاي عاشورايي محسوب مي شود.

 

وی با تاکید بر اینکه امام حسين (ع) به حق، پرچمدار راستين اسلام ناب محمدي است، از برگزاری پویش «قدمی برای حسین» خبر داد و گفت: طی برگزاری این پویش هر کانون فرهنگی هنری یک خدمت حسینی در سطح محلات استان ارایه می کند.

 

حجت الاسلام افکار با بیان اینکه ماه محرم فرصتی بی نظیر برای ترویج معارف و ارزش های اسلامی و بیان درس های عاشورا برای جوانان و نوجوانان است، تصریح کرد: اهالی مساجد خراسان رضوی ضمن برپایی مجالس عزداری و اقامه عزا برای سید الشهداء در فعالیت های اجتماعی و خدمات رسانی پیش‌قدم خواهند بود.

 

مدیر ستاد هماهنگی کانون های مساجد خراسان رضوی با اشاره به برخی برنامه های بچه های مسجد استان در ایام محرم گفت: برگزاری ایستگاههای کاروان عشق، جلسات بصیرتی ویژه نوجوانان، مسابقات فرهنگی و مسابقات نقاشی و جلسات سخنرانی و مجالس عزاداری از جمله اقداماتی است که در این ایام به همت اعضای کانون های مساجد اجرا خواهد شد.

کد خبر 1201207

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha