دامداران بخش سرحد، برکت مال خود را تضمین کردند

بخشدار سرحد شیروان گفت: دامدارن بخش سرحد شیروان که همیشه تلاش و توکل بر خدا داشته و به مسائل دینی و مذهبی اعتقاد بسیاری بالایی دارند برکت مال خود را با پرداخت زکات تضمین کردند.

«مرتضی رضوانی» در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در شیروان اظهارکرد: دامداران بخش سرحد شیروان برکت مال خود را تضمین کردند و مردم روستای سجاد آباد این بخش 40 راس گوسفند، 70 کیسه گندم و 50 میلیون ریال وجه نقد را به عنوان زکات امسال تحویل دادند.

 

بخشدار سرحد شیروان عنوان کرد: روستای سجاد آباد از توابع بخش سرحد این شهرستان بر اساس سرشماری سال 95، 135 خانوار و 491 نفر جمعیت دارد.

 

رضوانی با بیان اینکه همه مبالغ جمع آوری شده زکات صرف معیشت مردم و کارهای عمرانی در بخش های مختلف شهرستان خواهد شد، خاطرنشان کرد: هم اکنون در این شهرستان 100 شورای زکات در سه بخش مرکزی، سرحد و قوشخانه راه اندازی شده که 140 نفر به عنوان مبلغ و عامل شورای زکات فعالیت دارند.

 

وی با تشکر از مردم و عوامل اجرایی زکات بیان کرد: پرداخت به موقع زکات در رفع مشکلات اقتصادی و کاهش فقر مؤثر است و چنانچه مشکلات مناطق محروم و دور دست اطلاع رسانی شود، می‌توان از وجوهات حاصل از زکات در مناطق محروم و دور دست اقدامات بهداشتی، خدماتی انجام شود.

 

وی تصریح کرد: بر اساس روایات، زکات سبب زیاد شدن مال، رزق و همچنین پرداخت کننده زکات محبوب ترین فرد نزد خدا، وسیله‌ای برای تقرب و راه رسیدن به رحمت خاص الهی است در همین راستا برای ترغیب افراد به پرداخت زکات باید از هیچ برنامه‌ای دریغ نکنیم، خمس و زکات سبب ایجاد پیوند عطوفتی بین مردم و مانع شکاف بین فقیر و غنی می‌شود.

کد خبر 1201210

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha