اولین منزل از سیر و سلوک عاشقانه و عارفانه در نهضت حسینی «اخلاص» است

حجت الاسلام میرعمادی عشق و عرفان را روح نهضت حسینی دانست و گفت: اولین منزل از سیر و سلوک عاشقانه و عارفانه در نهضت حسینی «اخلاص» است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از کرمان؛ حجت الاسلام سیداحمد میرعمادی، شنبه شب(۸ مرداد) در دومین شب از عزاداری سیدوسالار شهیدان در حسینیه ثارالله عشق و عرفان را روح نهضت حسینی دانست و افزود: این دو در نهضت حضرت دارای منازل دهگانه است.

 

 

سخنران دهه اول محرم در حسینیه ثارالله کرمان گفت: کسی که سلوک عاشقانه و عارفانه در نهضت حسینی دارد باید۱۰ منزل از جمله اخلاص، انابه و توبه، تسلیم و رضا، صدق و وفا، ثبات قدم و... را طی کند.

 

 

وی با اشاره به اینکه اولین منزل از سیر و سلوک عاشقانه و عارفانه در نهضت حسینی «اخلاص» است؛ اخلاص را اکسیر اعظم دانست و اظهار کرد: اخلاص یعنی پاک شدن عمل که در دو بخش مطرح می شود؛ یکی اخلاص در عمل و دیگری خالص شدن خود انسان؛ راه ذخیره کردن عمل هم اخلاص است.

 


 

حجت الاسلام میرعمادی با بیان اینکه شهدا خود را خالص کردند و به مقام عند ربهم رسیدند؛ افزود: حاج قاسم جدای از اینکه اموال و اعمال او خالص بود، خود را نیز خالص و وقف نظام  و انقلاب کرد و اگر به مقامات عالی رسید و محبوب شد به خاطر اخلاص بود.

 

 

وی ادامه داد: حاج قاسم حتی در کشتن دشمنان هم اخلاص داشت.

کد خبر 1201236

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha