کتاب «فرزانگان شهر عشق» در ابهر رونمایی شد

کتاب شعر سید جلال رضوی با عنوان «فرزانگان شهر عشق»با موضوعاتی همچون مسائل اجتماعی و اخلاقی جامعه، سفارش برای احترام به پدر و مادر، سرودن اشعار در مدح ائمه اطهار (ع) به ویژه حضرت علی (ع) و امام حسین (ع) رونمایی شد.

به گزارش خبرگزاری شبستان از زنجان، احمد ذوالقدر، فرماندار ابهر در این مراسم با اشاره به تأثیر کتاب و کتاب خوانی در رشد و تربیت فرهنگی و اخلاقی انسان ها گفت: نقش کتاب و کتابخوانی در توسعه و پیشرفت جوامع نقشی انکارناپذیر است زیرا  نمی توان توسعه و رشد را بدون در نظر گرفتن میزان سرانه مطالعه مورد بررسی قرار داد به همین خاطر، کتاب و کتابخوانی از مقوله های مهم و قابل توجه فرهنگی است که ترویج آن در جامعه، بسیار ضروری است.

 

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان ابهر گفت: تقدیر و تکریم از پیشکسوتان فرهنگ و هنر و اهل قلم از مهمترین برنامه های اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان ابهر است و آثار فرهنکی و هنری را با نقد و تحلیل و مستندسازی می توان هر چه بیشتر و بهتر به جامعه معرفی نمود.

 

آیسان صادقی در ادامه گفت: حمایت و خرید آثار مکتوب 19 نویسنده به تعداد 1400 جلد کتاب، برگزاری مراسم تقدیر و تکریم از پیشکسوتان، معرفی تازه های کتاب، اعطای تسهیلات کم بهره به اهل قلم از جمله اقدامات فرهنگی حوزه شعر و ادبیات اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان ابهر در سه سال اخیر می باشد.

 

در ادامه احمد بخشی دبیر انجمن شعر و ادب شهرستان ابهر درباره محتوای کتاب " فرزانگان شهر عشق " گفت: پرداختن به مسائل اجتماعی و اخلاقی جامعه، سفارش برای احترام به پدر و مادر، سرودن اشعار در مدح ائمه اطهار (ع) به ویژه حضرت علی (ع) و امام حسین (ع) از جمله موضوعاتی است که سید جلال رضوی در کتاب خود به انها پرداخته و همچنین علاقه به شهر ابهر که زادگاه شاعر است در برگ برگ صفحات کتاب به چشم می خورد.

 

در بخش دیگر این برنامه حسن رجبی با اشاره به ظرفیت های فرهنگی و ادبی شهرستان ابهر و داشتن فرهیختگان، بزرگان و پیشکسوتان ادبی، به ضرورت مکتوب نمودن تفکرات در قالب کتاب اشاره نمود.

 

سید جلال رضوی با قرائت شعری از دغدغه های فرهنگی و اجتماعی خود سخن گفت و پایان بخش برنامه تقدیر از مؤلف کتاب و رونمایی از کتاب "فرزانگان شهر عشق" با حضور مسئولین شهرستانی بود.

کد خبر 1201241

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha