نظارت ۴۴ اکیپ دامپزشکی بر ذبح دام ها طی دهه اول محرم در خراسان جنوبی

اصغرزاده گفت:۴۴ گروه نظارتی طی روزهای پایانی دهه اول ماه محرم به منظور حفظ بهداشت محیط، سلامت مصرف کنندگان و پیشگیری از بروز بیماری های مشترک بین انسان و دام در سطح خراسان جنوبی فعالیت خواهند داشت.

«محمد اصغرزاده» در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در بیرجند اظهار داشت: با توجه به در پیش بودن ایام ماه محرم و همچنین تاسوعا و عاشورا و اجرای سنت حسنه ذبح نذورات که در این روزها انجام می شود، طرح نظارت بر ذبح شرعی و بهداشتی دام‌ طبق روال هر ساله به منظور تامین گوشت سالم و حلال انجام می شود.

 

مدیرکل دامپزشکی خراسان جنوبی با بیان اینکه 44 گروه نظارتی در استان طی سه روز آخر دهه اول محرم فعالیت خواهند کرد، افزود: از این تعداد 16 اکیپ ثابت و 28 اکیپ سیار هستند و 70 کارشناس و 14 ناظر شرعی در این گروه ها حضور خواهند داشت.

 

وی ادامه داد: این گروه های نظارتی در ایام تاسوعا و عاشورای حسینی در قالب 2 شیفت‌ کاری سازماندهی شده اند و آماده اراه خدمات بهداشتی به دسته جات عزاداری سید و سالار شهیدان و همچنین شهروندان هستند.

 

اصغرزاده در خصوص اهداف راه اندازی گروه های نظارت گفت: این گروههای نظارتی به منظور حفظ بهداشت محیط، سلامت مصرف کنندگان و پیشگیری از بروز بیماریهای مشترک بین انسان و دام راهاندازی شدهاند.

 

مدیرکل دامپزشکی خراسان جنوبی در پایان عنوان کرد: جهت مقابله با تب کریمه کنگو از شهروندان و هیئات مذهبی تقاضا داریم تا دام مورد نیاز خود را در کشتارگاه ها ذبح نمایند و از کشتار دام در اماکن و معابر عمومی خودداری کنند و گوشت ها 24 ساعت در یخچال نگهداری و سپس مصرف شوند.

 

کد خبر 1201249

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha