۱۳۹ میلیارد ریال تسهیلات به صنعتگران صنایع دستی در ایلام پرداخت شد

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی ایلام گفت: در سال جاری ۱۳۹ میلیارد ریال تسهیلات به صنعتگران صنایع دستی در ایلام پرداخت شده است.

«فرزاد شریفی» در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در ایلام اظهار کرد: میراث فرهنگی استان در سال ۱۴۰۱ استان ایلام موفق شده در روند اعطای تسهیلات تبصره ۱۸ با ارائه تسهیلات به ۴۵ فعال حوزه صنایع‌دستی به مبلغ ۱۳۹ میلیارد و ۶۰۰ میلیون ریال با تحقق ۱۰۱ درصدی، رتبه نخست کشور را در این زمینه کسب کند.

 

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی ایلام افزود: این تسهیلات در رشته‌های مختلف صنایع‌دستی و تکمیل زنجیره تولید به فعالان این حوزه استان پرداخت شده است.

 

وی گفت: افرادی که مجوز پروانه تولید انفرادی صنایع دستی دریافت می‌کنند به‌شکل مستمر و مداوم در رشته مورد تقاضای خود فعالیت و تولید خواهند داشت.

 

شریفی عنوان کرد: با توجه به تقاضا و استقبال کشورهای منطقه و اروپایی از صنایع دستی، صدور این آثار تولیدی ارزآوری برای استان ایلام و کشور در پی خواهد داشت.

 

وی به تکمیل زنجیره تولید صنایع دستی در استان اشاره  و خاطرنشان کرد: در حال حاضر ۳۳ رشته صنایع‌دستی در بیش از ۱۳۰ کارگاه آموزشی این استان به هنرجویان آموزش داده می‌شود.

کد خبر 1201257

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha