نیروی انسانی متخصص  و ماهر  رمز و راز موفقیت ما در کسب و کارها  است

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی سیستان و بلوچستان با بیان اینکه نیروی متخصص و ماهر می تواند منجرب به افزایش تولید علم، ثروت و شکاف های اجتماعی را برطرف کند، گفت: نیروی انسانی متخصص و ماهر رمز و راز موفقیت ما در کسب و کارها است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از زاهدان، «امید آرامش» مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی سیستان و بلوچستان در مراسم بزرگداشت ششم مردادماه سالروز تاسیس سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور بیان داشت: یکی از مزیت های سیستان و بلوچستان در کنار معدن، کشاورزی، مرزهای آبی و خاکی  و سایر پتانسیل ها،  نیروی انسانی مثبتی است که در تراز کشور جایگاه بسیار خوبی را داریم.

 


وی افزود: یکی از بحث های که مطرح، تخصص گرایی و مهارت است  فنی و حرفه ای می تواند مکمل  دانشگاه باشد
 

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی سیستان و بلوچستان ادامه داد: فارغ التحصیلان زیادی را در استان سیستان و بلوچستان داریم و یکی از پتانسیل ها سیستان و بلوچستان  وجود مراکز آموزش عالی، که در جنوب کشور جزء بهترین ها است.

 

آرامش گفت: یکی از چالش هایی که در استان وجود دارد این است که 95 درصد فارغ التحیلان دانشگاه ها ما آموزش ها را به صورت تئوری یاد گرفته اند و بازار کار را بلد نیستند.

 

وی افزود: بیشترین آمار بیکاری، تورم و فقر را در سیستان و بلوچستان داریم که این معضلات اجتماعی با کارآفرینی و مهارت آموزی و تخصص گرایی برطرف می شود.

 

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی سیستان و بلوچستان با بیان اینکه نیروی متخصص و ماهر می تواند منجرب به افزایش تولید علم و ثروت و  شکاف های اجتماعی را برطرف کند، ادامه داد: مهارت آموزی یکی از بحث های کلیدی است که باید برنامه ریزی خاص خودش را داشته باشیم.

 

آرامش با اشاره به اینکه براساس تجربه کشورهای توسعه یافته نیروی انسانی متخصص  و ماهر  رمز و راز موفقیت ما در کسب و کار ها  است، گفت: سیستان و بلوچستان نیاز مبرم به نیروی متخصص و ماهر دارد اگر چه بستر لازم برای آموزش های مهارتی در استان وجود دارد.

کد خبر 1201263

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha