رویکرد برنامه های فرهنگی وهنری ترویج معروف هاست

احمدی با بیان اینکه ترویج و نهادینه سازی معروف ها رویکرد برنامه های فرهنگی است، افزود: به مناسبت بزرگداشت دهه امر به معروف و نهی از منکر برنامه های فرهنگی و هنری متنوع در استان لرستان برگزار می شود.

به گزارش خبرگزاری شبستان از خرم آباد، « منصور احمدی» امروز(9 مرداد) در جلسه امر به معروف و نهی از منکر استان لرستان، اظهار داشت:  امر به معروف و نهی از منکر از مظلوم ترین فرایض و واجبات دینی است و در بسیاری از برهه های زمانی مورد مهجوریت قرار گرفته است.

 

وی دین مبین اسلام دوستدار معروف است و تبری می جوید از منکر، افزود: امر به معروف و نهی از منکر یکی از پرچم های سرافراز دین مبین اسلام است.

 

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی لرستان با بیان اینکه امر به معروف و نهی از منکر همه حوزه های اجتماعی را در بر می گیرد، خاطرنشان کرد: هر نوع آموزشی در حوزه های فرهنگ، هنر، علم، ورزش و... یک نوع امر به معروف است.

 

وی ادامه داد: وقتی شما یک کار خوب را آموزش می دهید، در واقع معروف را ترویج می دهید.

 

احمدی بیان کرد: ما موظف هستیم که معروف های را بشناسیم و در حوزه امر به معروف ونهی از منکر فعال باشیم.

 

وی ادامه داد: امر کردن لزوما به معنی دستور دادن نیست، بلکه به معنای برجسته سازی معروف ، در راستای معروف گام برداشتن و تبلیغ معروف است.

 

احمدی افزود: نهی از منکر هم به معنای تحکم اینکه حتما باید کاری انجام نشود نیست، بلکه در راستای زدودن منکر هر قدمی برداشته شود، نهی از منکر است.

 

وی خاطرنشان کرد: در اداره کل فرهنگ وارشاد اسلامی تلاش شده است  هرچیزی که معروف است را تبلیغ و ترویج داده شود.

 

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی لرستان افزود: ترویج فرهنگ شورایی در کارهای مربوط به بخش های مختلف کاری چون امور فرهنگی، هنری، رسانه و...، شفاف سازی، همفکری و تفاهم از جمله برنامه های است که در راستای احیای معروف ها در دستور کار قرار گرفته است.

 

وی افزود: در حوزه تخصصی امور دینی هم ترویج فرهنگ دینی را وظیفه خود می دانیم و خود را موظف می دانیم در راستای ترویج و تقویت فرهنگ دینی در سطح جامعه تلاش کنیم.

 

احمدی اظهار کرد: در طول دهه محرم به مناسبت ایام منصوب به ایام امر به معروف ونهی از منکر، برنامه های فرهنگی وهنری در راستای این دهه برگزار خواهد شد.

کد خبر 1201318

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha