«عاشورا» تابلوی امر به معروف و نهی از منکر

حجت الاسلام محمدی با بیان اینکه واقعه عاشورا، تابلوی تمام نمای امر به معروف و نهی از منکر است، گفت: اسلام احیای واجب امر به معروف و نهی از منکر را به منزله قسمتی از زندگی هر مسلمان می‌داند و محرم بهترین فرصت برای پرداختن به این فریضه واجب است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان در بیرجند، حجت الاسلام«محمدرضا محمدی» امروز (9 مرداد) در ستاد امر به معروف و نهی از منکر طبس اظهار داشت: مراقب باشیم در واجب امر به معروف و نهی از منکر شرمنده پیشگاه الهی نشویم.

 

امام جمعه طبس با بیان اینکه امر به معروف و نهی از منکر واجب بسیار حساس است، افزود: این فریضه در کنار نماز و سایر واجبات بر عهده هر مسلمان قرار دارد اما در‌ این موضوع اگر برخی از ما در قیامت مورد بازخواست قرار بگیریم شاید پاسخی نداشته باشیم و شرمنده درگاه الهی شویم.

 

وی با اشاره به حادثه کربلا و واقعه عاشورا عنوان کرد: از واقعه عاشورا و قیام امام حسین (ع) می توان به عنوان یک تابلوی تمام نمای امر به معروف و نهی از منکر یاد کرد.

 

حجت الاسلام محمدی با اشاره به اینکه کار شیاطین جهانی، منکر را معروف جلوه دادن است، ادامه داد: این موضوع برآمده از همان ذات شیطانی و پلید است اما اسلام احیای واجب امر به معروف و نهی از منکر را به منزله قسمتی از زندگی هر مسلمان می‌داند.

 

امام جمعه طبس در ادامه بیان داشت: دهه اول محرم نیز به پاسداشت اجرای این فرضیه مهم توسط حضرت سیدالشهدا(ع) در حادثه کربلا به عنوان دهه امر به معروف و نهی از منکر نامیده شده است.

 

وی با بیان اینکه ستاد امر به معروف و نهی از منکر شهرستان طبس یکی از ستادهای فعال و پویای کشور است، گفت: این ستاد در امور مختلف مشکلات اجتماعی و اقتصادی نیز ورود کرده و در برخی موارد نتیجه مثبت آن هم دیده شده است و امروز این واجب شرعی در دولت انقلابی به طور ویژه پرداخته می شود.

 

 

 

 

کد خبر 1201331

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha