حضور فعال کانون های مساجد در کمک به سیل‌زدگان یزدی

همزمان با آسیب های ناشی از سیل، اعضای کانون های مساجد نیز مشغول خدمت رسانی به مردم سیل زده هستند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از یزد، در چند روز گذشته استان یزد شاهد بارش های خطرناک و جاری شدن سیل و تخریب بسیاری از منازل بوده است.

 

این تخریب ها و آسیب ها تا جایی پیش رفته است که بسیاری از مردم ساکن بافت تاریخی به ناچار منازل خود را به دلیل ترس از تخریب خالی کرده اند و  دستگاه های امداد رسان در حال امدادرسانی و بررسی وضعیت موجود هستند.

 

اگرچه دستگاه های دولتی و امدادرسان در حال فعالیت هستند اما مردم نیز به صورت خودجوش به کمک سیل زدگان آمده اند و سعی کرده اند تا شرایط را برای این افراد فراهم کنند تا بتوانند برای برگشتن به شرایط عادی زندگی خود محیا کنند.

 

در این میان نیز کانون های مساجد و اعضای کانون ها سعی کرده اند شرایط را محیا کنند و مساجد و تکایا را نیز برای اسکان این افراد آماده کنند.

 

استفاده از کمک ها مردمی و همچنین بسیج امکانات مساجد به عنوان اقداماتی است که توسط اعضای کانون های مساجد دنبال می شود.

 

محسن رستگاری کارشناس مسئول ستاد هماهنگی کانون های مساجد استان در این خصوص ضمن ابراز همدردی با مردم سیل زده گفت: کانون های مساجد استان سعی کرده تمامی تلاش خود را به کار گیرد تا بتواند به مردم سیل زده کمک کند.

 

وی گفت: با توجه به پراکندگی کانون های مساجد در سطح شهر و استان یزد امیدواریم بتوانیم کمک های خود را از این طریق انتقال دهیم.

 

رستگاری بیان کرد: کانون های مساجد نیز به صورت خودجوش سعی می کنند تا مردم را همراهی کنند و امکانات خود را در اختیار مردم قرار دهد.

 

وی گفت: ما نیز امیدواریم بتوانیم با همکاری دستگاه های متولی مسجد اقدامات لازم را انجام دهیم.

 

کد خبر 1201335

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha