فراخوان جشنواره بین ‌المللی قصه ‌گویی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان منتشر شد

کامرانی گفت: فراخوان بیست ‌و چهارمین جشنواره بین ‌المللی قصه ‌گویی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان منتشر شده است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از شیراز، «سعیدرضا کامرانی»، امروز (یکشنبه 9 مرداد) از انتشار فراخوان بیست ‌و چهارمین جشنواره بین ‌المللی قصه ‌گویی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان خبر داد و در جمع خبرنگاران گفت: این فراخوان با شعار «قصه، صدای زندگی است» منتشر شده است و در بخش رقابتی، شامل قصه‌ گویی ملی، قصه ‌گویی بین ‌المللی، قصه ‌گویی آیینی‌ سنتی، قصه ‌گویی زبان اشاره، قصه‌ گویی ۹۰ ثانیه ‌ای و پادکست قصه‌ گویی است.

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان فارس افزود: اما این جشنواره شامل بخش غیررقابتی با عنوان «قصه ‌گویی برگزیدگان» و بخش‌ علمی در بخش‌ های جستار، مقاله علمی، کتاب و پایان ‌نامه و رساله نیز هست.

وی اضافه کرد: علاقمندان به شرکت در این جشنواره بین المللی می توانند برای ثبت نام و ارسال آثار به پایگاه جشنواره به نشانی www.kanoonfest.ir مراجعه کنند.

کامرانی با اشاره به بخش‌های قصه ‌گویی ملی و بین‌ المللی جشنواره قصه‌ گویی بیان کرد: بخش ملی، قصه‌گویی نوجوانان ۱۲ تا ۱۸ سال، ۱۸ سال به بالا و مادربزرگ ‌ها و پدربزرگ‌ ها و بخش بین‌الملل نیز اجرای قصه ‌گویان حرفه ‌ای ایران و کشورهای دیگر را در بر می گیرد.

وی ادامه داد: بخش آیینی ‌سنتی، شامل اجرای قصه ‌گویی با نگاه به سنت‌ ها و آیین‌ های دینی و ایرانی در یکی از شیوه‌ های نقالی، پرده‌ خوانی و یا شمایل ‌گردانی و برای نوجوانان ۱۲ تا ۱۸ سال و بزرگسالان ۱۸ سال به بالا در نظر گرفته شده و بخش قصه‌ گویی زبان اشاره نیز شامل قصه مورد نظر با هر قالبی، به زبان اشاره‌ فارسی است و برای شرکت کنندگان ۱۸ سال به بالا است.

کامرانی گفت: در بخش قصه‌ گویی ۹۰ ثانیه ای با عنوان «قصه زندگی من»، قصه گو در یک ویدئوی ۹۰ ثانیه ‌ای، برش یا بخشی از زندگی خود را روایت می‌ کند و برای تمامی گروه ‌های سنی است و در بخش پادکست قصه ‌گویی، قصه ‌ای به صورت صوتی و در قالب یک پادکست ارائه می شود.

وی افزود: بخش غیررقابتی با عنوان «قصه ‌گویی برگزیدگان» در سطوح ملی و بین ‌المللی است و قصه‌ گویان در صورت اجرای قصه به زبان یا گویشی غیر از فارسی، ترجمه آن را نیز باید به صورت مکتوب در اختیار گروه داوری قرار دهند.

کامرانی اعلام کرد: مهلت ثبت ‌نام و ارسال آثار قصه‌ گویی در بخش‌ ملی، آیینی‌ سنتی و زبان اشاره تا ۳۱ مرداد و بخش های بین ‌الملل، قصه ۹۰ ثانیه ای و پادکست و برگزیدگان تا ۳۱ شهریور و آثار علمی از ۲۱ تا ۳۱ مرداد خواهد بود و تلفن ۰۲۱۸۸۹۷۱۳۶۳ به عنوان دبیرخانه‌ مرکزی جشنواره بین ‌المللی قصه‌ گویی آماده پاسخگویی به سئوالات علاقمندان است.

وی تاکید کرد:  متن فراخوان بیست ‌و چهارمین جشنواره بین ‌المللی قصه‌گویی علاوه بر سایت اختصاصی جشنواره در سایت ‌های کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان نیز به نشانی kpf.ir  و kanoonnews.ir قرار دارد.

کد خبر 1201354

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha