۲۱ یادمان شهدای گمنام در خراسان جنوبی در حال ساخت است

قناعت گفت: تکمیل عملیات اجرایی ۲۱ یادمان شهدای گمنام در خراسان جنوبی در حال انجام است که تا پایان سال ۱۴۰۲ ساماندهی خواهد شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از بیرجند، «جواد قناعت» امروز (۹ مرداد) در جلسه شورای هماهنگی حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان اظهار کرد: پیگیری مصوبات سفر رئیس جمهور برای تامین اعتبارات احداث موزه‌ دفاع مقدس در مرکز استان و موزه استکبارستیزی در صحرای طبس در سطح استانی و ملی انجام می‌شود.

 

استاندار خراسان جنوبی افزود: همچنین با محوریت دفتر فنی استانداری پیگیری‌های لازم برای تأمین آب و برق مورد نیاز مسجد شکر و موزه استکبارستیزی انجام شود تا در سالگرد واقعه طبس پنجم اردیبهشت سال آینده از حیث این زیرساخت‌ها مشکلی نداشته باشیم.

 

وی با اشاره به وضعیت یادمان‌های شهدای گمنام استان، ادامه داد: تکمیل عملیات اجرایی ۲۱ یادمان شهدای گمنام در خراسان جنوبی در حال انجام است که تا پایان سال ۱۴۰۲ ساماندهی خواهد شد.

 

قناعت در ادامه خواستار همکاری همه دستگاه‌ها برای برنامه های هفته دفاع مقدس شد و گفت: اگر مروری بر تاریخ کشور داشته باشیم با هر درگیری کوچک بخشی از کشور جدا می‌شد و اولین بار در تاریخ ایران، در زمان جمهوری اسلامی جنگ کلاسیک هشت ساله بر کشور ما تحمیل شد اما ملت ایران پای کار آمدند و در کنار نیروهای مسلح نگذاشتند حتی یک وجب از خاک ما جدا شود.

 

استاندار خراسان جنوبی با بیان اینکه جنگ به فرموده امام خمینی(ره) نعمت بود چون امنیت پایدار را برای ما ایجاد کرده است، تصریح کرد: با همت جوانان و متخصصان داخلی امروز کشور به انواع تجهیزات دفاعی مجهز است و دشمن می‌داند در زمانی که جمهوری اسلامی دستش خالی بود نتوانست کاری بکند امروز که جزو ارتش‌های برتر دنیا هستیم.

 

وی متذکر شد: دشمن می خواهد نگاه آرمانی و انقلابی ما را تحت تاثیر قرار دهند و بحث جدایی دین از سیاست و عرصه مدیریت جامعه را مطرح می‌کند لذا یکی از وظایف دینی و انقلابی ما این است که عکس دشمن یادواره‌های شهدا را گرامی بداریم و باشکوه برگزار کنیم.

 

قناعت به وجود یکسری کمبودها در کشور اشاره کرد و افزود: در فضای مثبت و همدلی که در کشور بوجود آمده باید با وحدت رویه و کار جهادی برای رفع این کمبودها تلاش کنیم.

 

 

 

 

کد خبر 1201405

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha