همایش هیأت های مذهبی، مداحان و هیأت امنای مساجد منطقه لاهرود برگزار شد

همایش هیأت های مذهبی، مداحان و هیأت امنای مساجد منطقه لاهرود در آستان مقدس امامزاده حضرت سید ابراهیم خراسانی (ع) برگزار شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از اردبیل، همایش هیأت های مذهبی، مداحان و هیأت امنای مساجد منطقه لاهرود همزمان با ایام سوگواری سرور و سالار شهیدان حضرت ابا عبدالله الحسین (ع) در آستان مقدس امامزاده سید ابراهیم خراسانی (ع) برگزار شد.

 

این همایش با هدف هماهنگی و آمادگی جهت برگزاری هرچه بهتر مراسمات عزاداری و محافل سوگواری دهه اول ماه محرم الحرام با حضور حجت الاسلام صفری امام جمعه لاهرود، حجت الاسلام ستوده مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان اردبیل و عزاداران و عاشقان حضرت سید الشهدا (ع) برگزار شد .

 

حجت الاسلام «حسن صفری» در این همایش با تشریح قیام امام حسین (ع)، گفت: ایام محرم بهترین فرصت و ظرفیت عظیمی برای معرفی و شناساندن آسیب های اجتماعی است و علما و روحانیون می توانند در منابر و مساجد، آسیب های اجتماعی را به آحاد جامعه بویژه نسل جوان متذکر شوند.

 

امام جمعه لاهرود، اهمیت و لزوم انقلابی بودن هیئت های عزاداری و مداحی ها را یادآور شد و افزود: تاکید مقام معظم رهبری در جمع تمام اقشار جامعه بر موضوع انقلابی بودن است و البته مداحان و هیأت های مذهبی هم از این قاعده مستثنی نیستند و انتظار می رود که مداحان از اشعار و مفاهیم انقلابی استفاده کنند.

 

وی تصریح کرد: در هیئت های عزاداری از طلاب و روحانیون جهت تشریح فلسفه قیام امام حسین (ع) بکارگیری شود و مداحان هم در مداحی خود از اشعار با محتوا و مطالب مستند استفاده کنند تا تاثیرگذاری خوبی بر مخاطب داشته باشد و جلوی ورود خرافات به مراسم های عزاداری سید الشهدا (ع) گرفته شود.

 

حجت الاسلام صفری بیان کرد: محافل عزاداری سرور و سالار شهیدان باید با محوریت قرآن کریم برگزار شود چون حرکت، رفتار، قیام امام حسین (ع) همگی بر محور کلام خدا است.

 

امام جمعه لاهرود یاد آور شد: اگر منیت ‌ها کنار برود و برای همه ما الفاظی همچون هیئت من و مسجد من و امثال آن به حاشیه رود و اصل هدف مجالس عزای سید الشهدا (ع) و انتقال پیام قیام آن حضرت باشد ، بی‌تردید حرکت در مسیر قرب الهی بر مجالس ما حاکم می‌ شود.

کد خبر 1201413

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha