اهرابی گفت: همزمان با ایام محرم و صفر، طرح اطعام حسینی در ۷۲ آشپزخانه استان گیلان اجرا می گردد.

به گزارش خبرگزاری شبستان از رشت، «عباس اهرابی» امروز(یک‌شنبه، ۹ مرداد) در جمع خبرنگاران با تسلیت ایام عزاداری سرور و سالار شهیدان، امام حسین(ع) گفت: اطعام نیازمندان در ماه‌های محرم و صفر در قالب اطعام حسینی انجام می‌شود،.

 

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) گیلان با بیان اینکه این اطعام با همکاری مراکز نیکوکاری، خیریه‌های معتبر، مساجد و گروه‌های جهادی می‌شود افزود: به نیت تعداد یاران امام حسین (ع) در کربلا و با رعایت نکات بهداشتی، غذای گرم در 72 آشپزخانه طبخ و بین نیازمندان توزیع می‌شود.

 

وی یاداور شد: سال گذشته ۵۵۵ هزار و ۵۰۰ پُرس غذای گرم به ارزش ریالی حدود ۱۹ میلیارد و ۴۰۰ میلیون تومان بین نیازمندان توزیع شد.

 

اهرابی با اشاره به اینکه غذاهای آماده شده، توسط همکاران این اداره درب منازل نیازمندان توزیع خواهد شد، خاطرنشان کرد: به منظور جلوگیری از تجمع و رعایت پروتکل های بهداشتی هیچ گونه توزیع غذا در مقابل آشپزخانه ها و دفاتر کمیته امداد نخواهیم داشت.

 

وی، در ادامه به اجرای طرح احسان حسینی اشاره کرد و افزود: این طرح با محوریت توزیع بسته های معیشتی بین نیازمندان اجرا می گردد که در سال گذشته ۲۵ هزار و ۸۰۰  بسته معیشتی به ارزش حدود ۶ میلیارد و ۴۰۰ میلیون تومان بین نیازمندان توزیع شد.

 

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) استان گیلان، با بیان اینکه هزینه لازم برای اجرای طرح اطعام و احسان حسینی برای سال جاری ۳۵  میلیارد تومان برآورد شده است، تصریح کرد: برای اجرای این طرح از ظرفیت های مراکز نیکوکاری، خیریه‌های معتبر، مساجد و گروه‌های جهادی بهره می گیریم و همچنین امیدواریم مردم نوعدوست گیلانی باردیگر در این امر خیر نیز مانند طرح های گذشته ما را یاری کنند.

 

اهرابی، در پایان ضمن تقدیر از مشارکت همیشگی مردم در امور خیریه و نیکوکاری، گفت: مردم خیّر گیلان می توانند نذورات خود را به شماره کارت ۶۰۳۷۹۹۱۸۹۹۹۵۷۶۷۸ و یا شماره حساب۰۱۰۹۳۵۲۱۷۶۰۰۴ نزد بانک ملّی واریز کنند و یا از طرق کد دستوری #۰۱۳*۸۸۷۷*  در این امر خداپسندانه مشارکت کنند.

 

کد خبر 1201434

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha