تداوم فعالیت سامانه بارشی مونسونی تا اواخر سه شنبه

مدیرکل هواشناسی استان کهگیلویه و بویراحمد از احتمال آبگرفتگی معابر، ایجاد روان آب، رخداد سیلاب و ریزش تگرگ در مناطق مختلف این استان خبر داد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از یاسوج، «رضا کاکاوند» در خصوص آخرین وضعیت جوی استان گفت: نداوم فعالیت سامانه بارشی مانسونی در استان از یکشنبه 9 مرداد ماه شروع و تا سه شنبه ۱۱ مرداد ماه ادامه خواهد داشت.

 

مدیر کل هواشناسی کهگیلویه و بویراحمد از کلیه دستگاه های امدادی و اجرایی از جمله فرمانداری ها، شهرداری ها، راهداری، سازمان جهاد کشاورزی، شرکت های خدمات رسان جهت مقابله با خسارات احتمالی خواست تا برای چنین شرایطی آمادگی کامل داشته باشند.

 

وی به مردم نیز توصیه کرد: از تردد و توقف در حاشیه مسیل ها و رودخانه ها اجتناب کنند همچنین از عشایر خواست تا اقدام به جابجایی کوچ رو نکنند و دام های خود را از حاشیه رودخانه ها جمع آوری کنند.

 

از دیگر توصیه های مدیر کل هواشناسی کهگیلویه وبویراحمد به هم استانی ها می توان به عدم صعود به ارتفاعات، لغو احتمالی پروازها، مراقبت از حوضچه های ماهیگری و پرورش ماهی و مراقبت از محصولات کشاورزی اشاره کرد.



 

کاکاوند اثر بارش ها را در کل استان عنوان کرد و افزود: نوع مخاطره رگبار و رعد و برق همراه با تندباد لحظه ای شدید، رخداد سیلاب و ریزش تگرگ خواهد بود.

کد خبر 1201447

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha