توجه ویژه به استعدادهای کشف شده در محافل ادبی شود

رفیعا گفت: باید در محافل ادبی توجه ویژه ای به استعدادهای کشف شده داشته باشیم، تنها شناسایی و تقدیر از آنان کفایت نمی کند، بلکه باید این استعدادها را پرورش داد و تربیت کرد تا بتوانیم در کالبد ادبیات جامعه روحی تازه و جوان بدمیم.

به گزارش خبرگزاری شبستان از مشهد، «قاسم رفیعا» امروز یکشنبه ( ۹ مرداد) در همایش «شعر خوانی حسینی» که همزمان با آغاز ماه محرم و ایام سوگواری حضرت سیدالشهدا(ع) در کتابخانه مرکزی امام خمینی(قدس سره) برگزار شد؛ با بیان اینکه شعر تنها استعدادی است که نیازمند ذوق و سلیقه ذاتی است، گفت: باید در محافل ادبی توجه ویژه ای به استعدادهای کشف شده داشته باشیم، تنها شناسایی و تقدیر از آنان کفایت نمی کند، بلکه باید این استعدادها را پرورش داد و تربیت کرد تا بتوانیم در کالبد ادبیات جامعه روحی تازه و جوان بدمیم.

 

دبیر محفل ادبی «رواق ادب» اداره کل کتابخانه های عمومی خراسان رضوی با بیان اینکه بسیاری از شاعران و نویسندگان مطرح امروز، برخاسته از این قبیل محافل ادبی بوده اند، افزود: محافل ادبی محدود به شعر نیستند بلکه به همه حوزه های ادبیات اعم از قصه گویی، داستان نویسی و ... نیز توجه دارند. یکی دیگر از اهداف ما در محافل ادبی تشویق و ترغیب کودکان و نوجوانان به نوشتن و خواندن است، چرا که بسیاری از استعدادهای ناشناخته را می توان از این طریق شناسایی و پرورش دهیم.


رفیعا تصریح کرد: در واقع محافل ادبی نقطه اتکای نوجوانان و جوانانی هستند که حرفی برای گفتن در عرصه شعر و ادبیات دارند. این وظیفه ما است تا در حوزه ادبیات که عجین شده با تاریخ و تمدن این سرزمین است، زمینه و بستری مناسب برای معرفی استعدادهای نوظهور به ادبیات و شعر جامعه فراهم سازیم.

انتهای پیام/

کد خبر 1201459

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha