ثبت ۷۶ درصد تعهدات اشتغال اداره کل امور عشایر فارس در سامانه «رصد»

کریمی گفت: مهاجرت عشایر از جامعه تولید کننده به جامعه مصرف‌ کننده باعث نابودی اقتصاد تولیدی می ‌شود و با هدف تحقق شعار سال تا مرداد امسال، ۷۶ درصد تعهدات اشتغال اداره کل امور عشایر فارس به ثبت سامانه «رصد» رسیده است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از شیراز، «عبدالحمید کریمی»، امروز (یکشنبه 9 مرداد) با تاکید بر لزوم صیانت از ایجاد اشتغال برای جامعه عشایری در جمع خبرنگاران گفت: مهاجرت عشایر از جامعه تولید کننده به جامعه مصرف‌ کننده باعث نابودی اقتصاد تولیدی می‌ شود و اشتغال زایی برای عشایر در این مهاجرت نقش موثری دارد.

مدیرکل امور عشایر فارس افزود: عشایر سه درصد جمعیت فارس را تشکیل داده اند و قشر تولید کننده ای هستند که بالاترین نرخ اشتغال و پایین ‌ترین نرخ بیکاری را دارند و با تولید گوشت و فراورده های دامی در امنیت غذایی فارس و کشور نقش موثری دارند.

وی اضافه کرد: اشتغال در جامعه عشایر در مبحث اقتصاد مقاومتی مورد توجه ویژه قرار دارد و موجب رونق تولید می شود و اداره کل عشایر فارس در سال گذشته به ایجاد 395 اشتغال موقت و دائم متعهد بود که در سه محور بهسازی امور تولید، خدمات مطالعاتی و عمرانی و فعالیت های مربوط به تشکل های عشایری، موفق به ایجاد 432 اشتغال شد.

کریمی اعلام کرد: بیشترین اشتغال ثبت شده در جامعه عشایر استان فارس در سال گذشته متعلق به اداره امور عشایر کازرون و داراب بود و با هدف تحقق شعار سال تا مرداد امسال، 76 درصد تعهدات اشتغال اداره کل امور عشایر فارس به ثبت سامانه «رصد» رسیده است.

کد خبر 1201477

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha