استفاده از ۲۵ گروه جهادی بسیج و سپاه برای کمک به سیل دیدگان بختگان

محبی پور گفت: از ظرفیت گروه های جهادی سپاه و بسیج شامل ۲۵ گروه جهادی در شهرستان بختگان برای امدارسانی به سیل زدگان استفاده شده است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از شیراز، «اسماعیل محبی پور»، امروز (یکشنبه 9 مرداد) با اشاره به بارش و سیل شب گذشته در شهرستان بختگان در جمع خبرنگاران گفت: شب گذشته از نقاط  روستایی آسیب دیده از سیل بختگان بازدید کرده و ستاد مدیریت بحران این شهرستان در فرمانداری بختگان برگزار شد.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری فارس افزود: تاکنون20 روستا درگیر سیلاب شده اند و تنها 2 فوتی و آن هم به دلیل ورود خودرو به منطقه خطرناک  در بختگان داشته ایم.

وی اضافه کرد: ساخت و ساز غیر اصولی و غیر قانونی و رعایت نکردن حریم مسیل و سیلاب ها و آبراه ها، علت اصلی آسیب دیدگی مناطق سیل زده شهرستان بختگان بوده است.

محبی پور اعلام کرد: اقلام اضطراری هلال احمر در مناطق آسیب دیده بختگان توزیع شده و کمیته امداد فارس برای تحت پوشش قرار دادن خانواده های آسیب دیده در سیلاب ماموریت خود را آغاز کرده است.

وی ادامه داد: از ظرفیت گروه های جهادی سپاه و بسیج شامل 25 گروه جهادی در شهرستان بختگان استفاده شده و چهار گروه از بنیاد مسکن استان و 6 گروه از شهرستان نی ریز با هدف ارزیابی خسارات در مناطق مسکونی اعزام شده اند.

محبی پور اعلام کرد: محور مواصلاتی فرعی و اصلی در بختگان مسدود نیست اما برخی از راه های روستایی و راه عشایری دچار آسیب شده و تردد امکان در حال حاضر امکان ندارد و قطع آب و برق نداشته و مشکل قطع آب نیز وجود ندارد.

وی گفت: عشایر تیز از مسیر سیلاب جمع آوری شدند اما به دلیل حجم زیاد آب و بی ملاحظگی برخی شاهد تلف شدن 600 راس دام عشایری بوده ایم و 600 کیلومتر راه روستایی و عشایری نیز آسیب دیده که برای رفع مشکلات آن اقدام می شود.

کد خبر 1201513

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha