فقر تولید محتوای مناسب در فضای مجازی/ اتاق شیشه ای در بسیج رسانه راه اندازی می شود

محمدیان با بیان اینکه اتاق شیشه ای با هدف پاسخگویی مدیران دستگاه های اجرایی در بسیج رسانه راه اندازی می شود گفت: مدیران حق جسارت به خبرنگاران را ندارند و بسیج رسانه از خبرنگاران حمایت خواهد کرد.‌

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از رشت، « عباس محمدیان» امروز ( یکشنبه، ۹ مرداد ) در نشست خبری با اصحاب رسانه گیلان اظهار کرد: شهید میرزا کوچک جنگلی نماد حرکت رسانه ای در گیلان شمرده می شود.

مسئول سازمان بسیج رسانه کشور با بیان اینکه حفاظت و حراست از قدمت رسانه ای، وظیفه ای سنگین است که برعهده اصحاب رسانه است، گفت: خبرنگاران گیلانی برای معرفی شهید میرزا کوچک جنگلی بیش از پیش فعال باشند.

وی با اشاره به اینکه دین اسلام دین رسانه است اذعان کرد: فلسفه وجودی رسانه و اطلاع رسانی در کشور قدمت دیرینه دارد. قرآن بزرگترین رسانه بشریت است و پیامبر اسلام بزرگترین خبرنگار بود.


محمدیان افزود: شهدا، انقلاب و رهبر کبیر انقلاب بزرگترین خبرنگار هستند از نظر قدمت رسانه امروز از غرب هم جلوتر هستیم.

مسئول بسیج رسانه کشور تصریح کرد: ضعف در بیان روایت جبهه انقلاب در کشور وجود دارد، اگر قانون رسانه ما به اسلامی نزدیک بود بسیاری از مشکلات حل می شد متاسفانه متونی که در دانشگاه‌ها تدریس می شود، متون غربی است.

وی با اشاره به تهاجمات رسانه های غربی اضافه کرد: زمان آن رسیده و بایستی حمله رسانه ای داشته باشیم و تنها با محتوای قوی چنین امری میسر می شود.‌

محمدیان خاطر نشان کرد: در حال حاضر با فقر محتوایی روبه رو هستیم با توجه به رشد تکنولوژی بایستی متفاوت ترین محتوا در حوزه رسانه ای تولید و منتشر شود.

مسئول بسیج رسانه کشور با اشاره به اینکه برنامه رسانه ای کشور صرفا روزمرگی است افزود: متولیان امر جریان رسانه ای بایستی پاسخگو باشند که چرا تحولی در رسانه کشور تاکنون صورت نگرفته است.

وی ادامه داد: جهت گیری رسانه ها از منافع ملی فاصله گرفته و بنگاه های رسانه داری متاسفانه شکل گرفته است.


محمدیان تصریح کرد: این بنگاه ها به جایگاه اصیل و نجیب جامعه رسانه ای خدشه وارد کرده اند و به معرض فروش گذاشتند.

مسئول بسیج رسانه کشور خاطر نشان ساخت: توسعه استان در گرو توسعه رسانه هاست و هر دستگاه اجرایی اگر بخواهد توسعه یابد بایستی به توسعه رسانه ها توجه داشته باشد.


وی با اشاره به اینکه همه خبرنگاران فعال در بسیج رسانه همراهی کنند تا اصلاح و آرایش رسانه‌ای کشور به سرانجام برسد افزود: به آموزش و بنیه علمی خبرنگاران بایستی توجه ویژه ای شود.


محمدیان با تاکید بر اینکه بسیج رسانه از خبرنگاران حمایت حقوقی خواهد کرد اظهار کرد: همه مدیران بدانند بسیج رسانه مدافع تک تک خبرنگاران است و هر جسارتی به خبرنگاران شکل گیرد، بسیج رسانه جان فشانی خواهد کرد.


وی اضافه کرد: خبرنگاران اجازه ندهند تا مسئولان برای رسیدن به اهدافشان از رسانه پله بسازند.
مسئول بسیج رسانه کشور تصریح کرد: درجنگ تمام عیار رسانه ای قرار داریم ، فرمان حمله در جبهه رسانه صادر شده است و نبایستی منتظر باشیم که رسانه های غربی برای ما روایت کنند و بعد دفاع کنیم.

مسئول بسیج رسانه کشور بیان دستاوردهای انقلاب و حراست از خون شهدا را از جمله مهمترین ماموریت های یک خبرنگار برشمرد و از راه اندازی نخستین باشگاه خبرنگاران تخصصی بانوان در گیلان خبر داد و اظهار داشت: اگر شرایط مهیا باشد این باشگاه در آینده نزدیک در گیلان راه اندازی خواهد شد.


محمدیان اظهار کرد: راه اندازی اتاق شیشه ای در بسیج رسانه از دیگر اقداماتی است که در دست اجرا است، این اتاق شیشه ای با هدف پاسخگویی مدیران دستگاه های اجرایی راه اندازی خواهد شد.‌

کد خبر 1201542

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha